Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å lære meg java programmering, og lurte på om noen av dere har erfaringer med forelesninger på nett? Jeg har kjøpt en bok, men hadde vært gøy å se på forelesninger på nett!

 

Et eksempel er denne siden:

http://see.stanford.edu/see/courseinfo.aspx?coll=824a47e1-135f-4508-a5aa-866adcae1111

 

Noen som for eksempel har erfaringer med dem? Er jo Stanford i tillegg :D

Har også sett litt på TheNewBoston sine videoer i tillegg, men får ikke så mye ut av det :/ Det enkle sitter i hodet, men å løse oppgaver derimot er litt krevende for meg..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En veldig god spilleliste for å lære seg Java er en av Stanford sine spillelister for faget CS106A som er forelest av Prof. Mehran Sahami som er utrolig flink til å forelese (i mine øyne:))

 

 

Det er 28 videoer på litt under en time hver som tar alt ganske fra starten av. Det tar tid, men er verdt det :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Det er også mulig å sjekke ut oppgavene (ukesoppgavene + obligatoriske) til fagene INF1000 og INF1010. INF1000 er et helt greit sted å begynne, og INF1010 er for de som kan det grunnleggende :)

 

Ikke så dumt det nei, hvis du har litt selvdisiplin. Da kan du jo også vurdere å kjøpe boka som hører til faget. Men start med INF1000, hvis du ikke kan en del fra før.

 

edit: Hvis jeg hadde vært deg som så hadde jeg prøvd å finne meg noen du kan stille spørsmål, enten om noen du kjenner noen eller på ett java-forum. Tror det er vanskelig å lære seg java bare fra en bok.

Endret av selux
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Var i en periode selv der jeg ville lære java for lenge siden (mistet interessen til slutt), og boka "Head First Java 2nd Edition" var skikkelig bra. Der ble det blandet inn mye humor, slik at stoffet ble minst mulig tungt å lese og forstå.

Endret av Grøgger
Lenke til kommentar

Jeg ønsker å lære meg java programmering, og lurte på om noen av dere har erfaringer med forelesninger på nett? Jeg har kjøpt en bok, men hadde vært gøy å se på forelesninger på nett!

 

Et eksempel er denne siden:

http://see.stanford....aa-866adcae1111

 

Noen som for eksempel har erfaringer med dem? Er jo Stanford i tillegg :D

Har også sett litt på TheNewBoston sine videoer i tillegg, men får ikke så mye ut av det :/ Det enkle sitter i hodet, men å løse oppgaver derimot er litt krevende for meg..

 

Du har funnet det beste, de er VELDIG bra, og gir en grunndig intro, sånn at folk som ikke vet noe som helst om programmering får det grunnleggende de trenger.

 

-frank

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...