Gå til innhold

Hjelp til å velge kompakt systemkamera


Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter et kompakt systemkamera, maks kr 4.000. Tenker i retning Panasonic G3, Samsung NX11 osv. Jeg ønsker helst ett med elektronisk søker. Har sett på dette tilbudet (http://www.netonnet.no/art/foto/hybrid/olympus-e-pl114-42black/151809.5609/), men en evf i tillegg vil koste ca. 1.500. Et annet kriterie er at det må ta gode bilder i dårlig lys. Hvilket kamera gir mest for pengene? Jeg ønsker å komme lengst mulig under maksprisen på 4.000.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for det! Samsung NX11 ser ut til å ligge på ca. 3.200.

Det er absolutt et alternativ; særlig til den prisen. Og da blir det penger til overs for et minnekort og en liten veske.

 

Av disse ville jeg valgt G3 selv om det er noe dyrere.

G3 har bedre søker, vridbar skjerm og bedre videofunksjon. Jeg har ikke testet NX11, men jeg har brukt NX10 som er et veldig likt kamera. Forøvrig hadde Fotografi en test av begge i høst (nr 5 2011) hvor de ga G3 best karakter.

 

Når det er sagt har også NX11 noen sterke sider, Samsungs skjermer er gode og Samsung begynner (som Panasonic/Olympus) å få et bruktbart utvalg av optikk.

Lenke til kommentar

Takk for svar! Hva med Olympus E-PL1 til kr 2.190 hvis man velger bort elektronisk søker, ift. de andre alt.?

Det er jo en billig inngangsbillett; men jeg tror du da vil oppgradere mye tidligere enn om du går for en G3.

 

Enig med Tomsi42 her, E-PL1 er første generasjon fra Olympus og selv om det er mulig å sette på Olympus sin utmerkede (men dyre) elektroniske søker er E-PL1 tregere på fokusering, dårligere på høy Iso (og video) og ekstern søker er mer knotete (gitt at du egentlig vil ha søker).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...