Snutte Skrevet 17. august 2003 Skrevet 17. august 2003 Jeg er ganske newbie på c++. Hvordan kan man lage pipelyder i forsjellige lengder og tonehøyder fra kabinnethøytaleren.
vamp Skrevet 17. august 2003 Skrevet 17. august 2003 Du kan jo bruke beep() Eksempel: #include <windows.h> void main() { Beep(250, 250); Sleep(1000); Beep(1000, 1000); Sleep(1000); Beep(100, 1000); }
<BøNilzen> Skrevet 20. august 2003 Skrevet 20. august 2003 Dette virket ikke hos meg Prøvde det i både DJGPP og Dev-C++
Snutte Skrevet 20. august 2003 Forfatter Skrevet 20. august 2003 Dette virket ikke hos megPrøvde det i både DJGPP og Dev-C++ Har du prøvd å kopiere direkte. Husk at <windows.h> må være inkludert
Shulgin Skrevet 20. august 2003 Skrevet 20. august 2003 Dette virket ikke hos megPrøvde det i både DJGPP og Dev-C++ Har du prøvd å kopiere direkte. Husk at <windows.h> må være inkludert Ja, mulig, men det kan også veldig gjerne være at han har skrevet funksjonene med små bokstaver. Husk at C++ er et, hmm, "case"-sensitivt språk (mangler jeg norsk ordforråd?). Da skal det funke bra.
<BøNilzen> Skrevet 20. august 2003 Skrevet 20. august 2003 Jeg kopierte det direkte. Sleep'ene virker, men ikke Beep'ene
Snutte Skrevet 20. august 2003 Forfatter Skrevet 20. august 2003 Kanskje du har noe galt med kabinetthøyttaleren?
Shulgin Skrevet 20. august 2003 Skrevet 20. august 2003 Jeg kopierte det direkte.Sleep'ene virker, men ikke Beep'ene Ja, og om du da ikke får noen feilmelding, noe jeg antar, siden du ikke har postet den her, så tipper jeg det er noe galt med kabinetthøytaleren. Hvis du har skrevet noe feil, får du feilmelding, nemlig. Kom på de der lydene igjen, ja. Lekte mye med dem i QBasic. Den her, for eksempel, er artig å leke litt med: #include <windows.h> void main() { for(int i = 100; i <= 3000; i = i + 100) { Beep(i,50); } for(int j = 3000; j >= 100; j = j - 100) { Beep(j,50); } }
<BøNilzen> Skrevet 21. august 2003 Skrevet 21. august 2003 Høyttaleren virker, jeg prøvde den i qbasic
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå