Gå til innhold

Skal kjøpe spill PC - er dette gode tilbud?


Anbefalte innlegg

Jeg ser etter å kjøpe en god stasjonær PC for bruk til hovedsakelig spilling. Jeg kom over to tilbud på komplett.no som virker bra med tanke på hver dels verdi, men da jeg ikke kan noe særskilt om PC tenkte jeg noen her kunne hjelpe meg.

Komplett Gamer a20, Monthly edition - Desember

Komplett Winter Gamer

 

Det ser ut som disse tilbudene vil gå ut veldig snart, så håper på raske svar :)

Jeg har heller aldri bygd en PC selv, men jeg er villig til å prøve hvis det viser seg å bli det rimeligste.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser etter å kjøpe en god stasjonær PC for bruk til hovedsakelig spilling. Jeg kom over to tilbud på komplett.no som virker bra med tanke på hver dels verdi, men da jeg ikke kan noe særskilt om PC tenkte jeg noen her kunne hjelpe meg.

Komplett Gamer a20, Monthly edition - Desember

Komplett Winter Gamer

 

Det ser ut som disse tilbudene vil gå ut veldig snart, så håper på raske svar :)

Jeg har heller aldri bygd en PC selv, men jeg er villig til å prøve hvis det viser seg å bli det rimeligste.

 

av de to er det winter gamer som er best

 

AMD har rett og slett ikke noe å stille opp med i "high end" spillverden i dag :( (de har det, men intel er rett og slett bedre og billigere)

 

men ville anbefalt deg å bygge selv :)

Lenke til kommentar

av de to er det winter gamer som er best

 

AMD har rett og slett ikke noe å stille opp med i "high end" spillverden i dag :( (de har det, men intel er rett og slett bedre og billigere)

 

men ville anbefalt deg å bygge selv :)

 

Takk for raskt svar. Hva er det som gjør den builden best?

Hvor mye tror du jeg kan spare på å bygge selv, og hvordan ville du foreslått at en fersking begynner på en slik oppgave?

Lenke til kommentar

av de to er det winter gamer som er best

 

AMD har rett og slett ikke noe å stille opp med i "high end" spillverden i dag :( (de har det, men intel er rett og slett bedre og billigere)

 

men ville anbefalt deg å bygge selv :)

 

Takk for raskt svar. Hva er det som gjør den builden best?

Hvor mye tror du jeg kan spare på å bygge selv, og hvordan ville du foreslått at en fersking begynner på en slik oppgave?

 

vel, a20 er en AMD basert PC

 

mens winter gamer er en Intel basert PC

 

og intel er det som appellerer best til dine behov ;)

 

de beste tingene ved å bygge selv er for det første at du får litt bedre kjennskap med PCen din og at det faktisk er ganske morsomt

 

hvis du åpner esken fra komplett så er det litt slik: du tar den ut av boksen og tenker noe som dette: hmm, fin PC - plug and play "yay"

 

men sånn jeg har det ihvertfall så får jeg litt mer følelsen av at jeg har gjort noe. og at når jeg trykker på start knappen for første gang så er det litt mer YAY, jeg klarte å sette den sammen :)

(hehe, virker litt rart når jeg først leser gjennom hva jeg har skrevet, men men, det er faktisk ganske sant ;) )

 

Edit:

 

her er noe jeg ville kjøpt hvis jeg var deg:

 

post-227710-0-11611800-1325204119_thumb.png

Note: inneholder ikke mus, tastatur og høyttalere som i winter gamer

 

ytelsen er bedre i dette systmet

 

kabinettet er støysvakt

 

riktig prosessor for deg

 

modulær strømforsyning slik at du slipper ekstra kabler som blir hengende i kabinettet eller i kabelryddingtrommet, det er en av de tinga som gjør det morsommere å bygge PC.

 

en helt vanlig strømforsyning uten modulære kabler kan være ganske irriterende

 

en annen grunn til å velge selvbygg er kjøleren på grafikkortet, den på grafikkortet jeg fant er en av de beste.

(nå kan du riktig nok få et bittelitt dårligere kort med samme kjøler på winter gamer da)

Endret av olestokk
Lenke til kommentar

vel, a20 er en AMD basert PC

 

mens winter gamer er en Intel basert PC

 

og intel er det som appellerer best til dine behov ;)

 

de beste tingene ved å bygge selv er for det første at du får litt bedre kjennskap med PCen din og at det faktisk er ganske morsomt

 

hvis du åpner esken fra komplett så er det litt slik: du tar den ut av boksen og tenker noe som dette: hmm, fin PC - plug and play "yay"

 

men sånn jeg har det ihvertfall så får jeg litt mer følelsen av at jeg har gjort noe. og at når jeg trykker på start knappen for første gang så er det litt mer YAY, jeg klarte å sette den sammen :)

(hehe, virker litt rart når jeg først leser gjennom hva jeg har skrevet, men men, det er faktisk ganske sant ;) )

 

Hm, ja det skjønner jeg godt. Jeg tror jeg skal satse på selvbygging, og Agentspoons Black Refinery virker som en bra build. Nå er det bare å lære meg hvordan jeg setter sammen det hele, hehe.

Endret av fetchfox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...