Gå til innhold

Beskjed om MMS på webside


Anbefalte innlegg

Fra mitt selskap (Netcom) har jeg fått et par SMS'er om at jeg kan gå inn på en webside og se to MMS'er jeg har fått.

 

Hva er dealen med dette egentlig? Hvorfor sender de ikke bare MMS'ene slik som de skal? Er det for å tyne mer penger ut av kundene sine ved at de klikker på adressen i SMS'en, noe som jo starter opp en nettleser med tilhørende datakommunikasjon?

 

Men --- hovedproblemet er at når jeg går til den webadressen og oppgir nummeret og passordet jeg har fått beskjed om, så virker tjenesten overhodet ikke. (Den bare kaster meg ut og spør om nr + passord før jeg får sett snurten av noen MMS.)

 

Noen som vet mer om dette?

 

(Og ja, tlf. min er korrekt satt opp for MMS, pakkedata og alt annet slikt. Og jeg har prøvd å nå nettsiden jeg får beskjed om fra andre browsere på en PC også. Samme resultat.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du mottar varsel om mottatt mms fordi at netcom tror at du bruker en telefon som ikke støtter mms, eller fordi at deres systemer ikke ser/vet hva slags telefon du bruker.

 

Mottar du MMS og melding om mottatt MMS om hverandre, eller har du kun mottatt melding om MMS over en periode? Har SIM-kortet blitt flyttet mellom én eller flere telefoner, eller har du alltid hatt det i den samme telefonen?

 

Netcoms systemer mottar informasjon fra ditt sim-kort om hva slags telefon du bruker, og her kan det oppstå feil i forbindelse med telefonbytte, restart av telefon o.l. Dersom det har skjedd her så er det to ting du kan forsøke. Det ene er å slå av telefonen, ta ut batteriet og sim-kortet om mulig, og la den ligge i ti minutter, før du setter inn batteri og sim og slår den på igjen. Hvis det ikke fungerer sp kan du sette simkortet i en annen telefon, fra en annen produsent, og sende en sms derfra. Vent så fem minutter før du setter sim tilbake i din telefon, sender en ny sms, og venter fem nye minutter. Da kan du prøve å motta en mms igjen.

Lenke til kommentar

Mottar du MMS og melding om mottatt MMS om hverandre, eller har du kun mottatt melding om MMS over en periode? Har SIM-kortet blitt flyttet mellom én eller flere telefoner, eller har du alltid hatt det i den samme telefonen?

 

Om hverandre. (Dvs. har ikke mottatt MMS etter de siste to som kom med "melding om MMS".) Har ikke flyttet SIM-kort. Alltid hatt det i samme telefon.

 

Skal forsøke forslagene dine og se hva som skjer. Takk for tipsene.

 

edit: Funker igjen nå, uten at jeg har gjort noe, har ikke engang slått av og på telefonen. Dvs. at jeg fikk MMS i steden for melding om MMS. Snålt.

Endret av polsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...