Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Husleiekontrakt


okru

Anbefalte innlegg

Hei, kan noen svare meg på følgende.

Jeg og min sønn flyttet til en leilighet. Denne skrev vi 1 års kontrakt på. Det vil si at vi minimum skulle bo der 1 år. Vi ble opplyst om at alle vinduer i leiligheten er punkterte, dette har det vært lenge i følge tidligere leieboer. Det som er plagsomt er at det lukter mugg og det er kondens og en ille lukt i hele leiligheten. Dette fører til at min sønn ikke trives i denne lukten og blir uvel av dette.

Det er også mye støy og høy musikk fra naboer. Det er masse bråk i oppgang. Det viser seg også at det er mye trafikk om kvelden som min sønn ikke synes er noe ok.

Kan vi komme oss ut av dette på en normal måte? Ser frem til noen forslag.

Tusen takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fra tidligere tråder, så kan en tidsbestemt avtale kun fravikes etter avtale mellom begge parter, eller etter mislighold fra en av partene.

 

Gjorde du huseier oppmerksom på manglene innen rimelig tid etter innflytting?

 

Hei, han sa at vinduer skulle byttes så jeg var klar over det. Men dette er mye værre enn jeg trodde. Og dette plager oss med lukt og u vell het

Lenke til kommentar

om du mistenker mugg og dere blir dårlige av å være der!

Så har du rett til at huseier skal komme å utbedre det ihvertfall. nå spørrs det jo på hvor alvorlig tilfelle det er av mugg,(noen ganger må man rive vegger og tak:/)

 

visste huseier om muggen før dere flyttet inn?

 

jeg hadde mugg rundt hele det gamle vinduet mitt der jeg leide før, det vinduet var eldgammelt.

muggen kom bare om vinteren riktig nok... sikkert pga kondens

Lenke til kommentar

Det jeg skal spørre om blir litt repetisjon av de fleste "jeg ønsker å komme meg ut av kontrakten" trådene her inne, men kan du svare på følgende:

 

-Hva står det i selve kontrakten ang varighet av leieforholdet?

-Hva står det i kontrakten ang oppsigelsestid og oppsigelse?

-Bor utleier i samme bolig?

 

Ellers kan muggkortet være greit å spille, men tenker det er lettere å forholde seg til evt feil/hull i kontrakten enn ting som kan være vanskelig å bevise om huseier er vanskelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opphører uten oppsigelse den 1.12.2014

Kan sies opp av begge parter med 3 mnd, men tidligst 1.7.2012

Jeg fikk lov til å legge den ut på finn for utleie, men han vil ikke ha NAV garanti, kan jo skjønne det, ikke noen med hund, og helst ikke noen med barn. Så langt har det ringt noen men de går under disse kriterier og da er det ikke lett

Utleier bor ikke her.

Men det lukter helt for jæææææ i kåken

 

om du mistenker mugg og dere blir dårlige av å være der!

Så har du rett til at huseier skal komme å utbedre det ihvertfall. nå spørrs det jo på hvor alvorlig tilfelle det er av mugg,(noen ganger må man rive vegger og tak:/)

 

visste huseier om muggen før dere flyttet inn?

 

jeg hadde mugg rundt hele det gamle vinduet mitt der jeg leide før, det vinduet var eldgammelt.

muggen kom bare om vinteren riktig nok... sikkert pga kondens

 

Tror ikke det, men dette med vinduer sa han fra om, men det er ille

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...