Gå til innhold

[Løst] PC på reparasjon, hva sjekker de?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg kjenner noen som har en halvt år gammel bærbar hp-pc som fusker en del...

 

Han har problemer med å skru av pc'en riktig. Hver gang han trykker avslutt (windows 7) så starter windows å skru seg av å deretter skjermen(som vanlig), men etter det fortsetter bare viften å gå og lysene rundt touchpadden(å gennerelt alle små de små LED-lysene på pc'en) fortsetter å lyse.

 

Jeg antar att dette er relatert med problemer på hovedkortet(kanskje batteriet). Derfor skal han sende pc'en på reperasjon, men hvis jeg kjenner han rett er ikke halvparten av spillene og programmene hans skaffet på lovelig vis. Han har også mange filmer som er lastet ned fra masse "rare" sider.

 

Ok, problemet er sansynligvis hardware relatert, men kommer dette (alle de ulovelige programmene å spillene) til å bli sjekket når han sender den på reperasjon på grunnlag av reklamasjonsrett og garanti? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Første verkstedet gjør er fjerne hans disk og sette i en testdisk, så hva han har på den har ikke noe og si.

Hp sine rettningslinjer sier også at bruker skal informeres før du formaterer disker.

 

Deretter for undersøkelse så er første som gjøres er kjøre en full diagnostic, ram,disk,hk etc

Så printer diagnostic report og legges ved pcn, nødvendige deler bestilles og den slenges på en hylle til de er motatt fra lager.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...