Gå til innhold

[Løst] Trenger hjelp til ny stasjonær (ca 8000-9000 kroner)


Anbefalte innlegg

Da var tiden her for ny stasjonær pc, og jeg trenger en del tips da jeg ikke er helt oppdatert selv. Ønsker deres meninger og forslag til oppsett.

 

TLDR versjon:

Trenger en støysvak, kraftig multithreading pc.

 

Lang versjon:

 

Hva trenger jeg:

Bruker en del tunge programmer og trenger dermed en multithreading pc som yter godt.

3D studio max, hele adobe pakken, Unreal development kit og Unity for å nevne de tyngste.

To av disse programmene kjøres som regel samtidig.

 

Spiller også en god del, for tiden battlefield 3 mens jeg venter på Diablo 3.

 

Hva har jeg:

Strømforsyning og kabinett mener jeg holder - men om dere har forslag til utbedringer er jeg åpen for dette.

Nåværende kabinett - Nåværende Strømforsyning

 

Preferanser:

Vann/luftkjøling: Jeg har aldri satt meg inn i vannkjøling, men har sett på Corsair H80 fordi det virker veldig nybegynnervennlig. Luftkjøling er dog like aktuelt.

 

AMD/Intel: Begge to er like aktuelle. (Med mindre noen har gode poeng for hvorfor jeg bør velge den ene)

 

Overclocking: Kanskje, men i så fall på lavt-middels nivå.

 

SLI/Crossfire: Hadde tenkt meg bare 1 gfx-kort - om dere har en bedre løsning er det også aktuelt.

 

Støynivå: Ønsker et lavt støynivå da jeg ofte har pcen på om natten(og den befinner seg på soverommet).

 

Mitt oppsett:

CPU - Intel® Core i7-2600K

 

Hovedkort - ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Socket-1155

 

Ram - 2x4GB - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9

Kanskje jeg skal gå for 2x8?

 

Skjermkortet - Sapphire Radeon HD 6950 2GB GDDR5

Kanskje jeg bør vente på 7950?

 

Kjøling - Corsair H80 Hydro Series CPU Kjøler

 

Lagring - OCZ SSD Agility 3 Series 2,5" 120GB

Har en 500HDD for lagring av alt som ikke trenger rask loading.

Endret av HadHa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da var tiden her for ny stasjonær pc, og jeg trenger en del tips da jeg ikke er helt oppdatert selv. Ønsker deres meninger og forslag til oppsett.

 

TLDR versjon:

Trenger en støysvak, kraftig multithreading pc.

 

Lang versjon:

 

Hva trenger jeg:

Bruker en del tunge programmer og trenger dermed en multithreading pc som yter godt.

3D studio max, hele adobe pakken, Unreal development kit og Unity for å nevne de tyngste.

To av disse programmene kjøres som regel samtidig.

 

Spiller også en god del, for tiden battlefield 3 mens jeg venter på Diablo 3.

 

Hva har jeg:

Strømforsyning og kabinett mener jeg holder - men om dere har forslag til utbedringer er jeg åpen for dette.

Nåværende kabinett - Nåværende Strømforsyning

 

Preferanser:

Vann/luftkjøling: Jeg har aldri satt meg inn i vannkjøling, men har sett på Corsair H80 fordi det virker veldig nybegynnervennlig. Luftkjøling er dog like aktuelt.

 

AMD/Intel: Begge to er like aktuelle. (Med mindre noen har gode poeng for hvorfor jeg bør velge den ene)

 

Overclocking: Kanskje, men i så fall på lavt-middels nivå.

 

SLI/Crossfire: Hadde tenkt meg bare 1 gfx-kort - om dere har en bedre løsning er det også aktuelt.

 

Støynivå: Ønsker et lavt støynivå da jeg ofte har pcen på om natten(og den befinner seg på soverommet).

 

Mitt oppsett:

CPU - Intel® Core i7-2600K

 

Hovedkort - ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Socket-1155

 

Ram - 2x4GB - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9

Kanskje jeg skal gå for 2x8?

 

Skjermkortet - Sapphire Radeon HD 6950 2GB GDDR5

Kanskje jeg bør vente på 7950?

 

Kjøling - Corsair H80 Hydro Series CPU Kjøler

 

Lagring - OCZ SSD Agility 3 Series 2,5" 120GB

Har en 500HDD for lagring av alt som ikke trenger rask loading.

 

istedet for H80 kan jeg anbefale Noctua NH-D14, den lager mindre lyd og kjøler bedre

 

HD 6950 er et solid grafikkort som jeg tror du kommer til å glede deg over

 

men hvis du velger å gå for HD 7950 kan du gå for et billigere kort som AMD HD 6870 som skal yte veldig godt i forhold til prisen

 

på minne så brude du etter min mening gå etter Corsair Vengeance LP 4x4GB

 

low profile er fordi den gigantiske noctua kjøleren tar for mye plass for de høye vengeance brikkene

 

eller bare for morroskyld så passer disse + disse, de er samme fargene som hovedkortet og DIMM plassene, men det er bare for utseende

Lenke til kommentar

Takker for responsen olestokk.

 

Mulig jeg velger den Noctua kjøleren over Corsair's H80.

 

Har ikke lyst og legge ut en tusenlapp for et middlertidig skjermkort. Om det er alt for lenge til 7950 kommer kjøper eg nok heller bare 6950 og klokker det til 6970.

 

Er det noe ellers som ikke er langt unna som er verdt å vente på?

Kan til nøds vente ut februar, men om det ikke er noe spennende i sikte kan det se ut som jeg går for dette oppsettet.

Endret av HadHa
Lenke til kommentar

regner med at du mener 7970? Det jeg har lest av tester på 7970 så slår det 6950 ganske lett, men på battlefield 3 sliter fortsatt disse kortene mer enn geforce. les bla benchmarks på tomshardware.com

her har det uansett kommet litt info om mulige specs på 7950 og 7990. http://www.tomshardware.com/news/AMD-Radeon-HD7990-HD7950-ati,14366.html

 

Tanken var å kjøpe 7950 da prishoppet blir i største laget til 7970.

Jeg vet ikke hvor sannsynlig det er at 7950 slippes før utgangen av februar..?

 

Tatt fra tomshardware

With the HD 7970 set to release around $550, I would expect the HD 7950 to fall closer to the $400 price mark at release.
Endret av HadHa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...