Gå til innhold

Billig skjerm til gaming


Macklemore

Anbefalte innlegg

Skal ha ny gamingskjerm. har lite penger så har et lavt budsjett.

 

Krav:

Minst 24 tommer

Full HD

Under 8 ms responstid

HDMI sånn at jeg også kam game ps3

Har LED eller LCD noe å si?

 

Jeg gamer bf3, skyrim og loker på face + diskusjon :=

 

Max 1300 kr. kanskje 1500 :) Hva kan jeg få får det? http://www.dustinhome.no/benq-gl2440hm-24-wide-tft-black/product/5010551064 har jeg sett meg ut. Merker man stor forskjell på 2 ms og 5 ms? Til komfen ( høsten 2012 ) blir det ny 120 hz skjerm uansett så ikke over dette budsjettet.

Endret av Gurre97
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal ha ny gamingskjerm. har lite penger så har et lavt budsjett.

 

Krav:

Minst 24 tommer

Full HD

Under 8 ms responstid

HDMI sånn at jeg også kam game ps3

Har LED eller LCD noe å si?

 

Jeg gamer bf3, skyrim og loker på face + diskusjon :=

 

Max 1300 kr. kanskje 1500 :) Hva kan jeg få får det? http://www.dustinhom...duct/5010551064 har jeg sett meg ut. Merker man stor forskjell på 2 ms og 5 ms? Til komfen ( høsten 2012 ) blir det ny 120 hz skjerm uansett så ikke over dette budsjettet.

Komplett har tilbud på en skjerm som er hakket bedre enn den du linket: BenQ G2450HM

Har selv akkurat bestilt en slik.

 

 

 

Lenke til kommentar

Når det gjelder skjermer så er pris- og kvalitetsforskjellene i det billigste prissjiktet meget små, så med unntak av noen sorte får kommer du etter min mening neppe til å merke forskjell på om du velger den ene skjermen framfor den andre. Det du kan gjøre er å få oversikt over hvilke skjermer som ligger rundt prisen du er villig til å betale hos webshoper du liker (dustin er safe bet etter min mening), og google modellnavnet for hver av dem pluss review. Eksempel: "BENQ GL2450 review". Så sammenlikner du omtalene med hverandre (vanligvis holder det å lese konklusjonen), og har kanskje litt bedre grunnlag for å velge. Dette forutsetter vanligvis at man kan lese engelsk.

 

Bortsett fra det kvalitetsmessige er vel det viktigste at skjermen har tilkoblinger som passer til skjermkortet ditt, men selv om den ikke skulle ha dette er det ingen problem å få tak i adaptere som fikser problemet. Deretter må du se på om du vil ha høyttalere (vanligvis ganske dårlig lyd og gjør skjermen ofte større og tyngre, men om man ikke har andre høyttalere eller store krav til lyden kan det jo være greit).

 

Lykke til med kjøpet!

 

EDIT: Hver obs på at det ofte bare følger med VGA-kabel med billige skjermer, i så tilfelle må du legge med en DVI- eller HDMI-kabel (eller DVI til HDMI) for å utnytte skjermen skikkelig.

Endret av Te'om
Lenke til kommentar

Har vært i skauen og hos fettern min så har ikke fått svart :) Vil gjerne ha den skjermen men aner ikke når jeg bestiller så tilbud tør jeg ikke sjanse på... Hvis jeg oppjusterer prisen til 1500kr hva kan jeg få da?

 

Har selv laget en tråd med 1500 budsjett, og det vi kom frem til da var at den BenQen er det beste alternativet.

Eventuelt hvis du er interessert i IPS kan du gå for denne ASUS V239H.

Endret av Okeho
Lenke til kommentar

Vet ikke mye om IPS panel men har hørt at det ikke er noe særlig til gaming. Hvor mye koster det for en 120 hz skjerm på minst 22" ?

 

Billigste jeg kunne finne LG D2342P.

 

Det så jo ikke så gærnt ut :) Men det sto ikke noe om 120 hz. eller er 120hz også 3d? :p kan ingenting om dette jeg... Den skjermen blir min hvis det er 120hz og jeg skraper sammen litt penger :) Får nok bare måke snø -.-

 

 

Edit: støtter alle skjermkort 3D? Skal ha HD 6870. Kommer ikke til å bruke 3D men greit å ha

Endret av Gurre97
Lenke til kommentar

Vet ikke mye om IPS panel men har hørt at det ikke er noe særlig til gaming. Hvor mye koster det for en 120 hz skjerm på minst 22" ?

 

Billigste jeg kunne finne LG D2342P.

 

Det så jo ikke så gærnt ut :) Men det sto ikke noe om 120 hz. eller er 120hz også 3d? :p kan ingenting om dette jeg... Den skjermen blir min hvis det er 120hz og jeg skraper sammen litt penger :) Får nok bare måke snø -.-

Ja, det er 120hz. Skjermen generelt er nok ikke noe å skryte av, da du gjerne må opp i pris for å få de litt mer kvalitetspregede 120Hz skjermene. Endret av Okeho
Lenke til kommentar

AMD har noe 3D greier på gang de og, men jeg vet ikke helt hvordan det funker og hvilke kort som støtter det.

 

120Hz er ikke noe annet enn at skjermen kan vise 120 FPS isteden for 60FPS, så det har mer å si med hvilket spill og hvilke instillinger du spiller med. Hvis du sitter på ett spill og har 40FPS så er det ikke mye grunn i å skaffe 120Hz, men hvis du stiller ned instillingene så du er oppe i 90 - 100 FPS så begynner det å bli bedre.

 

Rotete forklart men håper det hjelper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...