steffanhalv Skrevet 22. desember 2011 Skrevet 22. desember 2011 (endret) Hei, jeg skal hente en array med navn fra alle mappene i en mappe. Siden dette ikke går så enkelt med javascript bruker jeg php for å hente arrayen. Problemet er at jeg har javascript kodene sortert i forskjellige .js filer, og det fungerer ikke å skrive php kode i en javascript fil. Er mange forslag på nettet for å overføre det slik: <script language="javascript"> <?php $dir = '/images'; $directories = scandir($dir); $arraycount=count($directories); $counter="0"; echo " var directories=new Array(".$arraycount.");"; while ($counter < $arraycount) { echo " directories[".$counter."]=".$directories[$counter]."\n"; $counter++; } ?> </script> Men det fungerer kun hvis du har scriptet i selve html/php fila. Er det mulig å overføre en php array til en javascript array som befinner seg i ett .js dokument? Endret 23. desember 2011 av steffanhalv
Wattengård Skrevet 23. desember 2011 Skrevet 23. desember 2011 Skal funke greit det der... Evt legg alt inn i en "dirlist.js.php" (uten <script> taggene) og benytt et "innlastingsverktøy" slik at du får hentet inn .js-filene dine i korrekt rekkefølge. Noe herfra for eksempel: http://microjs.com/#loader -C-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå