Gå til innhold

Remote en datamaskin i samme nettverk som er tilkoblet jobben via VPN


Anbefalte innlegg

Hei!

Har følgende problemstilling:

Hjemmenettverket:

* En laptop med Visual Studio +++. Denne kobler jeg opp til jobben via OpenVPN. Denne er medlem av jobbens domene.

* En stor stasjonær med masse store skjermer. Denne ønsker jeg å jobbe fra, med remote desktop til laptop. Denne er medlem av Home Network.

 

Når jeg kobler opp laptop'en til jobben via VPN forsvinner den naturlig nok fra mitt hjemmenettverk, og jeg får ikke koblet meg opp med remote desktop. Finnes det noen måter å få dette til på?

 

Kjører Win7 x64 på begge pc'er.

Endret av Millmax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemstillingen din er egentlig langt utenfor mitt kompetanseområde da jeg har svært liten kjennskap til det tekniske knyttet til vpn og slikt.

 

Det som uansett slår meg er at den laptopen du bruker sikkert er koblet til nettverket trådløst, og at vpn blir koblet opp over denne tilkoblingen. Hva skjer dersom du i tillegg kobler den opp via kabel slik at pcen har to separate tilkoblinger til nettet? Vil begge tilkoblingene falle ut fra LAN når du kobler opp vpn?

Endret av valentino
Lenke til kommentar

Jeg kabler begge pc'er for økt stabilitet og hastighet. OpenVPN løsningen på jobben benytter seg av engangspassord på sms, slik at om jeg om jeg kobler pc nummer to opp på VPN invalidiseres forbindelsen på den første jeg koblet opp.

OpenVPN installerer forøvrig en egen nettverksadapter; TAP-Win32 Adapter V9 hvor jeg kan endre innstillinger om nødvendig.

Lenke til kommentar

Om jeg skjønner deg rett så mister du tilgang til lokal maskin når du kobler deg opp med vpn mot jobb?

 

Uten at jeg er 100% sikker så er det vel vpn klienten som da sperrer tilgangen til lokalnettet.

Mener Cisco også har en tilsvarende løsning.

 

Du kan jo forsøke å installere Shrew Soft sin klient.

Bruker den mot jobb og har fremdeles tilgang til maskinene mine hjemme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...