Gå til innhold

Hjelp av kjøp av pc til min morfar.


Anbefalte innlegg

Hei, min morfar trenger hjelp til kjøp av pc. Han vet ikke akkurat hvilken han skal ha men, han har kommet med et budsjett. Budsjettet skal være på maks 5000kr. Han skal ha en pc som er rask. Han bruker pc til word, epost,film, surfe osv. Han vil helst ikke ha HP, han har hatt tidligere problemer med HP.

 

Han trenger hjelp til å finne en pc som passer hans bruk.

 

Tusen takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bærbar eller stasjonær (eventuelt med eller uten skjerm)?

De aller fleste (ikke netbooks) på markedet nå er mer enn raske nok til hans behov.

 

Hvis han skal ha stasjonær PC med skjerm til under 5000 kroner så kan vel denne være grei til hans bruk?

http://www.netshop.no/Avdelinger/PC--and--SERVERE/Stasjon%C3%A6r-PC/Prefabrikkert-PC/Dell/Dell-Vostro-230-MT-C2D-E7500-20-skjerm-2GB,160GB,W7P20Led-Skjerm-44919-p0000157496.aspx

Lenke til kommentar

Bærbar eller stasjonær (eventuelt med eller uten skjerm)?

De aller fleste (ikke netbooks) på markedet nå er mer enn raske nok til hans behov.

 

Hvis han skal ha stasjonær PC med skjerm til under 5000 kroner så kan vel denne være grei til hans bruk?

http://www.netshop.no/Avdelinger/PC--and--SERVERE/Stasjon%C3%A6r-PC/Prefabrikkert-PC/Dell/Dell-Vostro-230-MT-C2D-E7500-20-skjerm-2GB,160GB,W7P20Led-Skjerm-44919-p0000157496.aspx

 

Han foretrekker bærbar, ellers takk!

Endret av pavllion
Lenke til kommentar

Kjekt å ha med den infoen øverst, kanskje? :)

 

Hva med denne, eller liknende?

http://www.netshop.no/Avdelinger/PC--and--SERVERE/B%C3%A6rbar-PC/15----15-6-/Dell/Dell-Vostro-1540-Intel-Core-i3-370M-Sort-15,6HD-LED,6GB,640GB,CAM,BT,-W7P-49349-p0000174244.aspx

 

EDIT: Ta gjerne med ønske om størrelse på skjerm etc også i førstepost - alt blir lettere når man vet HVA du ønsker.

Endret av oslo72
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Budsjettet skal være på maks 5000kr.

 

 

Mac, passer bra for eldre menn :D

 

Kræsjer ikke dette litt?

 

 

TS:

Jeg vil tro en god størrelse på skjermen er viktig når man begynner å bli litt oppi årene. Hvis han da vil ha bærbar er det vel lurt med minst en 15" hvis ikke en 17" istedet. Har han prøvd noen maskiner og kjent på forskjellige tastaturer? Hvor mye film ser han? Via dvd-plater eller på nett?

 

De aller fleste pcene idag er så kjappe av de fint takler så lett bruk som du skisserer. Jeg ville anbefalt han å dra i en butikk og kjenne på tastatur, se på skjermstørrelser o.l. før man grubler noe mer på det. For 5000 vil han uansett få en bra pc til sitt bruk. Han kunne vel fint gått ned en tusenlapp også vil jeg tro.

 

Edit: Mer info kom til mens jeg skrev ;)

Endret av Heidi
Lenke til kommentar

Budsjettet skal være på maks 5000kr.

 

 

Mac, passer bra for eldre menn :D

 

Kræsjer ikke dette litt?

 

 

TS:

Er det bærbar han vil ha? Jeg vil tro en god størrelse på skjermen er viktig når man begynner å bli litt oppi årene. Hvis han da vil ha bærbar er det vel lurt med minst en 15" hvis ikke en 17" istedet. Har han prøvd noen maskiner og kjent på forskjellige tastaturer? Hvor mye film ser han? Via dvd-plater eller på nett?

 

De aller fleste pcene idag er så kjappe av de fint takler så lett bruk som du skisserer. Jeg ville anbefalt han å dra i en butikk og kjenne på tastatur, se på skjermstørrelser o.l. før man grubler noe mer på det. For 5000 vil han uansett få en veldig bra stasjonær, eller en bra bærbar til sitt bruk. Han kunne vel fint gått ned en tusenlapp eller to også vil jeg tro.

 

 

Han er vel ikke så gammel og ikke klarer å se bokstaver. Jeg så en flott maskin til ham for 5000kr i et elkjøp blad. Det var 17 tommer skjerm. Altså han ser jo på film og sånn i blant om lørdager ogsånn.

Endret av pavllion
Lenke til kommentar

Bærbar eller stasjonær (eventuelt med eller uten skjerm)?

De aller fleste (ikke netbooks) på markedet nå er mer enn raske nok til hans behov.

 

Hvis han skal ha stasjonær PC med skjerm til under 5000 kroner så kan vel denne være grei til hans bruk?

http://www.netshop.no/Avdelinger/PC--and--SERVERE/Stasjon%C3%A6r-PC/Prefabrikkert-PC/Dell/Dell-Vostro-230-MT-C2D-E7500-20-skjerm-2GB,160GB,W7P20Led-Skjerm-44919-p0000157496.aspx

 

Den maskinen du linker til her er gammal drit i en fancy kasse. Faktisk er ikke kassa fancy heller, og den er overpriset så til de grader.

 

 

Bærbar PC til en eldre mann, ville satset på Lenovo.

Hvordan skjermstørrelse/vektklasse skal den være i?

 

Lenovo er stabile maskiner som er fantastisk til arbeid og dagligdagse oppgaver (ikke til hardcore gaming).

 

Lenovo med 13" til 4995 på komplett:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=659723

 

Lenovo med 15" til 5695 (sprenger budsjettet litt) på komplett:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=649732

 

 

Edit# Kan legge til at faren min som har rundet 60 bruker en minipc med 11" uten problemer.

Endret av Extremer
Lenke til kommentar

Bærbar eller stasjonær (eventuelt med eller uten skjerm)?

De aller fleste (ikke netbooks) på markedet nå er mer enn raske nok til hans behov.

 

Hvis han skal ha stasjonær PC med skjerm til under 5000 kroner så kan vel denne være grei til hans bruk?

http://www.netshop.no/Avdelinger/PC--and--SERVERE/Stasjon%C3%A6r-PC/Prefabrikkert-PC/Dell/Dell-Vostro-230-MT-C2D-E7500-20-skjerm-2GB,160GB,W7P20Led-Skjerm-44919-p0000157496.aspx

 

Den maskinen du linker til her er gammal drit i en fancy kasse. Faktisk er ikke kassa fancy heller, og den er overpriset så til de grader.

 

 

Bærbar PC til en eldre mann, ville satset på Lenovo.

Hvordan skjermstørrelse/vektklasse skal den være i?

 

Lenovo er stabile maskiner som er fantastisk til arbeid og dagligdagse oppgaver (ikke til hardcore gaming).

 

Lenovo med 13" til 4995 på komplett:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=659723

 

Lenovo med 15" til 5695 (sprenger budsjettet litt) på komplett:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=649732

 

 

Så veldig ustabil pc som han oppe sendte. Jeg har selv peiling på maskiner, men usikker på hvilken pc han skal kjøpe til det bruket. Altså tror han vil helst ha 15-17" skjerm. Ser greie pc'er ut. Utenom skjermstørrelsen

Endret av pavllion
Lenke til kommentar

Drit nå i den pcn jeg linket til, den var stasjonær med ekstra skjerm - trådstarter var ute etter en bærbar.

 

Har trådstarter så klare meninger om hva som er ønskelig og i tillegg "selv har peiling på maskiner" så ser jeg jo ikke helt poenget med en slik tråd.

 

Start med å gi en GOD og beskrivende førstepost så slipper du alle "gale" anbefalinger fra oss andre. Ingen maskin er DÅRLIG i den prisklassen, men det er klart at noen er bedre enn andre. Lenovo ser jeg på som unødvendig hvis maskinen skal stå stille på et bord - skal han bære den rundt er helt klart Lenovo et godt valg.

Lenke til kommentar

Hvorfor er Lenovo unødvendig om den bare skal stå stille på et bord? :dontgetit:

 

 

I forhold til Acer og HP i 5 tusen klassen så er jo Lenovo ordentlig kvalitet.

Fordi vi tydeligvis har ulike meninger om ulike merker, ikke nødvendigvis noen annen grunn.

 

Greit, ikke kom med diskusjoner som ikke har mening. Greit nok at alle har forskjellige meninger, det er ikke akkurat særlig nytt heller. Jeg spurte om en god nok pc til den bruk og ikke hva som er best av hp og andre pc merker

Lenke til kommentar

Hvorfor er Lenovo unødvendig om den bare skal stå stille på et bord? :dontgetit:

 

 

I forhold til Acer og HP i 5 tusen klassen så er jo Lenovo ordentlig kvalitet.

Lenovo maskiner har tapt seg enormt etter at de overtok produksjonen fra IBM så det er vrøvl.

 

Og hvorfor skulle Lenovo passe bedre til en gammel mann enn f.eks en Acer??

 

Det er ikke sjåførbukser vi snakker om her. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Hvorfor er Lenovo unødvendig om den bare skal stå stille på et bord? :dontgetit:

 

 

I forhold til Acer og HP i 5 tusen klassen så er jo Lenovo ordentlig kvalitet.

Lenovo maskiner har tapt seg enormt etter at de overtok produksjonen fra IBM så det er vrøvl.

 

Og hvorfor skulle Lenovo passe bedre til en gammel mann enn f.eks en Acer??

 

Det er ikke sjåførbukser vi snakker om her. :thumbdown:

 

Har selv en Lenovo av IBM som er helt fantastisk i bruk, derfor jeg sier det. Har ingen grunn til å lure noen :p

 

Jeg sier videre også at Lenovo er ordentlig kvalitet da jeg aldri har hatt problemer med min, men jeg har hatt flere Acer maskiner som rett og slett døde etterhvert. Gamle folk vil ha noe å stole på, jeg stoler ikke på Acer, du stoler ikke på Lenovo. Greit. :)

 

 

Edit# Hiver meg på med pass, dette ble bare teit. Så og si alle maskiner funker med word, surfing og film.

Endret av Extremer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...