Rimtusse Skrevet 18. desember 2011 Skrevet 18. desember 2011 (endret) (Har forøvrig GET boks + en stor tv nede i stua) Jeg har en tragisk Dantax 22LDV400 DC TV på rommet mitt som jeg har levert til reparasjon én gang tidligere da alle kanalene + lyd forsvant, dette ble fikset og TV'en var oppegående igjen. Etter dette har enkelte kanaler begynt å forsvinne av seg selv litt sånn nå og da, kanalen(e) er da bare helt svart og ingen lyd, men dukker opp igjen i løpet av noen timer, skjer ikke så ofte, men det skjer! Pleier dette å skje med dere også? Er det liksom normalt at TV kanaler bare forsvinner for så å dukke opp igjen etter noen minutter/timer? Hver gang dette skjer har jeg også lagt merke til at alle ledninger sitter godt i, det er ikke strømbrudd ute og det er heller ikke noe galt med GET boksen og kanalene nede i stua (hvis denne GET boksen har noe å si da, siden jeg bruker automatisk programmeringssystem når jeg kjører kanalsøk). Skrudde på TV'n i går og så at MTV og Disney Channel var borte, skrudde på igjen i dag og ser at det ikke er noe forskjell fra i går, bare en blå skjerm hvor det står "ikke signal", noe som jeg fra før av vet indikerer at kanalen er borte og hvis jeg kjører ett nytt kanalsøk vil ikke kanalen dukke opp igjen uansett. For som jeg nevnte over pleier kanalene å bli svarte i noen minutter/timer før dem dukker opp igjen eller til jeg kjører ett nytt kanalsøk. Har kjørt kanalsøk to ganger nå, men MTV og Disney Channel er fremdeles borte. Er det noen som vet hva jeg gjør feil eller hva jeg ikke gjør som jeg bør gjøre? Det pleier å være et tekstbanner øverst på kanalen dersom den skulle ha byttet plass og evnt. når, og det var det ikke. Er det noen av dere som vet noe om MTV eller Disney Channel har utgått? For på TV'en nede i stua har vi både MTV og Disney Channel, derfor begynner jeg å bli litt dritt lei av denne TV'en min som stadig vekk "mister" kanalene sine.. Setter pris på all hjelp jeg kan få! Endret 18. desember 2011 av Rimtusse
maje1203 Skrevet 18. desember 2011 Skrevet 18. desember 2011 Sliter med det samme problemet.. Hadde begge kanalene i dag tidlig, og alt så ut til å være greit. Gikk opp for å ta meg litt frokost og pakke de resterende julegavene før jeg igjen slo på tv'en, og dermed fant ut at kanalene var borte. Prøvde selv med kanalsøk (både automatisk og manuelt), men kanalene er tydeligvis ikke i "systemet" lenger. Hadde vært fint om noen kunne hjelpe
Jarmo Skrevet 18. desember 2011 Skrevet 18. desember 2011 Kabel eller parabol? Hvis parabol med flere hoder så sjekk ut mulig kontaktfeil i disse. Løste problemet (hos meg) her om dagen.(fuglane hadde satt seg på kabelen og dratt denne delvis ut..) Og husk, parabol skal være snøfritt mellom tallerken og hodet(LNB)
Rimtusse Skrevet 19. desember 2011 Forfatter Skrevet 19. desember 2011 Veit ikke hva jeg har, det var min far som satte dette opp for meg og han er ikke her noe mer, så jeg får ikke spurt. Men jeg ser at det er en scart kabel mellom TV'en og DVD spilleren, den andre ledningen går fra TV'en til DVD spilleren og den tredje, med en diger svart sokkel på midten av kabelen, går fra TV'en til en stikkontakt. Oppsettet mellom GET boksen i stua og opp til rommet mitt er vel analog regner jeg med, men jeg er ingen ekspert, så jeg tørr ikke si noe eksakt ^^'
maje1203 Skrevet 19. desember 2011 Skrevet 19. desember 2011 Her i huset har vi kabel, det er ganske sikkert Det eneste er at ingen av oss har peiling på hva som har skjedd, eller hvordan vi skal få tilbake kanalene, så hvis noen med peiling på kabel har noen ideer å komme med så hadde det vært supert
maje1203 Skrevet 20. desember 2011 Skrevet 20. desember 2011 Nå er alle kanalene på plass igjen Håper du også har fått orden i det Rimtusse
Rimtusse Skrevet 18. januar 2012 Forfatter Skrevet 18. januar 2012 Fikk ordnet det etter x-antall uker, jeg ga til slutt opp og re-installerte hele dritt tv'en >.< og da fungerte alt helt fint igjen... men sitter og venter på en av de dagene hvor tv'en skal "miste" noen av kanalene sine igjen som vanlig, skjer hver bidige gang -.-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå