Gå til innhold

Trenger konstruktiv kritikk til photoshop :P


Anbefalte innlegg

Jeg har hold på med Photoshop et år nå og har prøvd å blitt bedre, men nå vet jeg ikke hva mer jeg kan gjøre for å gjøre ting mer realistisk. favoritt "tingen" jeg gjør i Photoshop er å manipulere å plassere objekter som egentlig ikke er der, Men av og til ser det realistisk ut bare med flaks og noen gange prøver jeg mye, men det funker bare ikke å ser ikke realistisk eller bra ut.

 

Nå håper jeg noen kan komme med litt konstruktiv kritikk, og kanskje litt tips slik at jeg kan bli bedre. :p

Dette er et eksempel på noe av det "vekkykkede" jeg har gjort. (kassen i midten)

 

post-227037-0-46362000-1324235378_thumb.jpg

 

 

Og dette er noe av det "dårlige jeg har gjort. (dette er ikke så alt for dårlig, men det er det jeg har på denne datamaskinen.. :p)

 

post-227037-0-51589100-1324235492_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tegnekurs er en fin ting - lære grunnleggende ting om komposisjon og annet. Les spesielt om lys og skygge, og ikke minst om perspektiv.

 

Siste bildet burde hatt at lyset fra "strålen" burde truffet sidene av trærne, og ikke bare lyst opp i et bånd uten å ta hensyn til hvilken side av trærne som pekte mot lyset.

 

Første bilde mangler perspektiv på kassen - linjene på toppen av kassen burde peke mot et forsvinningspunkt, og ikke bare være parallelle. Dette ville gitt mer dybde og realisme.

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Enig. Viktig er at det lyset som opprinnelig er tilstede stemmer overens med det du skal legge inn. I tillegg må skygger plasseres i forhold til lyskilden (still deg selv et spm, hvordan ville dette sett ut i virkeligheten?).

 

Fargene må også stemme overens sammen med kontrasten.

 

Anbefaler deg å se på boken til:

 

http://www.amazon.com/Photoshop-Compositing-Secrets-Selections-Composites/dp/0321808231/ref=sr_1_fkmr0_2?s=books&ie=UTF8&qid=1324310924&sr=1-2-fkmr0

 

Eller How to cheat in photoshop CS5

Lenke til kommentar

Det finnes tusenvis av tutorials rundt omkring på nettet hvor du kan lære ulike finesser, knep og teknikker innen denne sjangeren, og det finnes også en del literatur og magasiner du kan kjøpe eller laste ned.

 

Steve Chaplin er en mester på dette området

http://www.stevecaplin.com/

 

Ellers er jeg enig med de som allerede har kommetert bildene dine.

Vill også tilføye at overgangen mellom åskanten og himmelen på det første bilde ble litt brutal.

Husk også på at himmelen alltid er lysere ned mot horrisonten. Dette fikser du med gradient tool.

 

Kan også annbefale deg denne siden, som for det meste omhandler ulike teknikker for manipulering av bilder

http://www.retouchpro.com/forums/

Endret av wasco
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...