Gå til innhold

Kommentar: – Det handler ikke om 'AMD mot Intel'


Anbefalte innlegg

De har nemlig en annen, felles fiende.

 

<a href="http://www.hardware.no/artikler/-_det_handler_ikke_om_amd_mot_intel/104653" title="Kommentar: – Det handler ikke om 'AMD mot Intel'">Kommentar: – Det handler ikke om 'AMD mot Intel'</a>

..si meg en ting - går dere inn for å skrive halv-sannheter for å irritere leserne deres? Eller har dere bare ikke greie på hva hverken x86, ARM, Tegra eller Fusion er? Jeg foreslo at dere burde ha en artikkel som setter x86/CISC opp mot RISC. Sammen med en gjennomgang av diskret grafikk-akselerasjon mot integrerte busser. Og dette er det dere kommer frem til. Håpløst.

 

Skjønt du kan vel ikke vente noe annet fra den redaksjonen som styrer tek.no.

 

Skriv noe mer om SSD-disker fra artikler dere oversetter (direkte) fra en annen hardvare side, folkens. Kanskje en ny artikkel om hvor følelsesmessig investert redaksjonen er i Apple og Intel. Og la resten være. Det er alt dere duger til.

 

 

Jeg tror dette blir litt for komplisert for den gjengse leser, men kunne vært noe for hardware entusiaster muligens. Men jeg tror de ville hovedsaklig få fram at AMD sliter i forhold til Intel i det "vanlige" PC / x86 markedet. De slengte dog med litt informasjon om at det er andre markeder det er snakk om i dagens nettbrett/smartelefon tider, men skulle de begynt å utbrodere om dette måtte det vel blitt en ny artikkel for mer spesielt interesserte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men jeg tror de ville hovedsaklig få fram at AMD sliter i forhold til Intel i det "vanlige" PC / x86 markedet.

Det er gjerne det vanlige, ja. Hvorfor, på hvilken måte - eller hva produktene egentlig gjør, hva slags bruk man få ut av dem..? Ikke interessant for tek redaksjonen.

men skulle de begynt å utbrodere om dette måtte det vel blitt en ny artikkel for mer spesielt interesserte.

Vel, jeg er uenig i det. Det er interessant å vite det om det finnes en "tablet" med ytelse nok til å kjøre en mediaserver med transkoding opp til et visst nivå. Hvis en telefon kan gjenkjenne håndskrift uten ytelsestap eller dårlig respons for programmet i bakgrunnen - mens en annen telefon ikke kan dette - så er det interessant. Hvis en ARM-enhet er satt opp for lineær ytelse, og svir hånden av deg etter ti minutter om grafikk-broen er i bruk - så er det interessant for en hvilken som helst kjøper av produktet.

 

Men siden for eksempel tek.no redaksjonen ikke har teken på slikt - og ikke vet hvilken måte teknologien er satt sammen på - så har de ikke bakgrunn til å snakke fritt om hvorfor slike ting skjer.

 

De har heller ikke nyskjerrighet nok til å finne ut på egen hånd. Eller for den saks skyld interesse til å feste seg ved noe som ikke er nevnt på andre steder først. Da spesielt om det er presse-releasene til intel, TI og Apple.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...