Gå til innhold

Musikk /m Lydkort


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har funnet ut hvor stor forskjell det er på ipod proppene og skikkelig lyd utstyr, så jeg har ønsket meg dt770pro og asus xonar essence STX.

det jeg lurte på da er: trenger jeg ukomprimert musikk for og merke noe forskjell fra g35 headset til dt770 pro med lydkort? (80 ohm versionen) eller kan jeg bare bruke lyd fra spotify premium (320 kbit tror jeg) og merke forskjell.

 

hørt mye propaganda fra en i klassen min med beats.

 

Yöu

 

(skrevet i hast :p)

Endret av You
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er også forskjell på ukomprimert musikk og lossless musikk. Ukomprimert ville være i et format slik som .wav - og ha en størrelse på 60-80megs pr. (kort) sang. Lossless derimot slik som FLAC og APE er komprimert, men på en lossless metode slik at ingen kvalitet tapes. Slike filer er gjerne 10 ganger større enn en god kvlaitet mp3, men de er fremdeles langt mindre enn ukomprimert musikk.

 

Bare tenkte det var verdt å nevne dette i tilfelle forvirring mellom de to termene.

 

Du skal ha både gode ører, lydkort og høytalere for å merke forskjellen på lossless musikk og en godt rippet/encodet 320kbps mp3 dog (eller lignende formater slik som ogg vorbis). Det er egentlig først når du har alt det andre at lossless formatet begynner å bli en betydelig faktor vil jeg påstå - og mange som samler på musikk i lossless format gjør det nok egentlig mest pga. kompulsivt perfeksjonistisk samlerinstinkt mer enn praktiske nåværende behovet.

 

Det varierer dog også veldig mye mellom individer - så det beste er å prøve det i praksis på det utstyret du bruker.

 

-Stigma

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tusen takk for svar!

Tenkte på monster en liten stund, men jeg var smart nok til og gjøre "research" så jeg fant fort ut at det bare var dyre koss i fin inpakkning!

Siden jeg hører mye på dubstep og techno i den duren så fant jeg meg fram til dt770 PRO 80 ohm.

 

Yöu

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...