Gå til innhold

lønn hos elkjøp


Anbefalte innlegg

hva er ca lønnen til en som har begynt på elkjøp, og er det forskjell på en nybegynner og en som har 10 års erfaring?

Ja det er jo forskjell hvis han som har jobbet der i 10 år får mer. og det spørs om du jobber timer eller fast lønn.Og alder.

 

 

Sorry for litt rot her, flyttet innlegg fra dobbeltråd.

Innlegg #2 er egentlig først.

 

Moderator

Endret av Hårek
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal jo ikke være veldig komplisert å lage et regnestykke på det. Jeg har ingen erfaring fra butikkarbeid, men hvis vi sier at du har 125 kr./time i starten.

 

Jobber man i 100 % stilling vil et årsverk være ca. 1.750 timer.

 

Fortjeneste pr. mnd: 125 kr/time x 150 timer (snitt pr. mnd) = 18.750 kr/mnd. Eventuelle kveldstillegg/helligdager er ikke regnet med her.

 

Fortjeneste pr. år: 125 kr/time x 1750 timer (snitt pr. år) = 218.750 kr/år.

 

Totalt, inkl feriepenger (oppspart fra forrige år): 218.750*12,5% = 27.344 kr.

 

Altså 218.750 + 27.344 = 246.094 kr i løpet av ett års arbeid.

 

Dette er kun et ca. tall. Elkjøp er jo en kjede som hår lørdagsåpent, og ofte om ikke alltid har man et helge tillegg. Dette har jeg heller ikke regnet med her.

 

Forskjellen på en som er nybegynner og en som har vært ansatt i 10 år, trenger ikke å være så veldig stor når vi snakker om butikk arbeid. La oss si at man får 2 kr. pr. år man har vært ansatt (ansienitetstillegg), så vil det si at forskjellen på nybegynner og 10 års erfaring = 35.000 pr. år.

 

Håper dette var litt til hjelp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da jeg jobbet elektroforretning hadde jeg 150-ish i timen, pluss UB-tillegg etter visse klokkeslett og i helger. Var fra jeg var 15 til 19. Lønnen ble justert etter en viss tid. Ellers var det provisjon på en del ting, som salg av avbetaling; forsikringer mm. Mange av dem som hadde vært der lengre, som var avdelingsledere etc. hadde provisjonsbasert lønn og bonuser, så de tjente selvfølgelig mer enn deltidslønnen min multiplisert med antall timer i et årsverk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...