Gå til innhold

Innkjøp av ny gaming skjerm til SC2 o.s.v


BjeornBrown

Anbefalte innlegg

God kveld! Jeg føler tiden er inne for og oppgradere PC utstyret litt, og en god skjerm står for tur.

 

Jeg har spilt på en gammel og sliten Flatron W2242T skjerm alt for lenge :D og misunner meg stadig vekk når jeg ser skjermen til en av kameratene mine, en BenQ 24".

 

Jeg er litt usikker på om jeg skal gå for 24" 27" eller 30". Jeg har et inntrykk av at de "beste" gaming skjermene ligger i 24" sjiktet. Lettere og lage dem raske og presise går jeg utifra :hmm:

NB! Skjermen må ha 120Hz (lest at dette er et stort pluss)

 

Skjermen må passe veldig godt til Starcraft 2, som jeg spiller meget mye. Den må også fungere bra i andre FPS spill. (Counter strike, Battlefield o.s.v)

Jeg ser for meg en stor skjerm med god oppløsning, veldig klare og lyse farger, samt rask responstid.

 

Skjermen skal ikke brukes til bilder og film.

 

Jeg har sjekket ut alle postene på de 2 første sidene her, og virker som BenQ er godt valg, hvis dette er den beste gaming skjerm til under 10.000; så blir spørsmålet: Hvilken av de 4 versjonene velger jeg?

RL2240H

RL2450HT

XL2420T

XL2410T

 

Er det slik at RL skjermene er desigent for RTS gaming og XL er designet for Counter-Strike lignende spill? Isåfall vil jeg ha begge :!:

 

Setter pris på alle innlegg, men håper på raskt svar fra noen med peiling / erfaring. Jeg vil bestille så fort som mulig :thumbup:

Endret av BjeornBrown
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes 23-24" er en perfekt størrelse, hadde 24" og har nå 23", vil ikke ha noe større tror jeg, men dette kommer helt ann på hver enkelt.

 

Selv kan jeg anbefale Asus VG236H 23" 120Hz, den har fått mange gode omtaler, og er en drøm å spille FPS på.

 

 

Uansett hva du velger, så gå for en 120Hz skjerm!

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...