Gå til innhold

arduino deler og komponenter ?


Anbefalte innlegg

hei jeg har drivi rundt litt med arduino og sånt og skal på ELFA i oslo snart og lurte på hva jeg burde ta med derfra ;)

 

jeg har tenkt på

 

-EEPROM

-infrarød sensor vis de har, jeg fant ikke det norske navnet på den jeg vil ha som er (Passive Infrared sensor) eller da PIR sensor

-servo motor og DC motor

-kanskje solpanel

 

og kom med mer vis du har noen kule deler jeg burde kjøpe og bruke til arduinoen :D

 

har en arduino uno atm men skal skaffe meg en chipkit mega 32 :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

LED's er jo kult å ha liggende, da man også kan teste ut portene ol ved mistanke om feil.. Billige er de også ;)

Men kul tankegang, gøy å leke seg litt iblant.. :)

Du kunne prøvd deg på å styre kortet via USART.. Mao bruke seriell kommunikasjon ved hjelp av en USB/VGA-adapter og en ekstern chip med et par kondiker rundt, RS232 via Rx/Tx på kortet ditt.

 

Kanskje ikke like spennende som å koble opp servoer og sensorer, men det er likevel en av tingene du kan gjøre med kortet ditt..

Nå har jeg ikke prøvd det med ditt kort, men det ser ut til at det skal funke fint :) Litt kjekt å f.eks styre kortet via noe ala hyperterminalen ved å skrive enkle kommandoer ol ;)

Bare et forslag!

 

Står litt mer om RS232-type-ting her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1393813

 

Vi bygget ihvertfall en liten platform med noen servoer og en liten laser på topp.. To servoer ga mulighet for å bevege laseren opp, ned, høgre, venstre.. Spennende :p

Lenke til kommentar

hørtes veldig kult ut :D skal sjekke ut linken din im RS232 tin og det :) vis det ikke er VELDIG dyrt så tror jeg at jeg kjøper den og noen motorer og slikt, ja jeg har vurdert og bestile LED fra kina siden det koster bare 2$ for 100 stykker mens det var ganske dyrt på clas ohlson, men vis det er billigere på ELFA så kjøper jeg noen der også :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...