Gå til innhold

Tips til lcd tv 46/47" pris ca. 6k-7k


Anbefalte innlegg

Ja planen er å anskaffe en ny tv til jul, har i dag en 32" Loewe crt (som ikke vil dø :mad: )

 

Bruksområdet er ca: 80% tv (parabol sd signaler, får vel bytte ut paraboltuneren etter hvert, til en nyere dreambox som støtter hd), 15% dvd/bluray (bluray på alle nye filmer) og 5% ps3

 

Jeg hadde tenkt 46/47" i størrelse, og det frister ikke å gå noe særlig høyere en 7k i pris. Stuen er lys med en god del vinduer, så da er det vel lcd som gjelder og ikke plasma.

 

Vurderer sterkt å kjøpe tv på elkjøp (de har 60 dagers returrett i nov og des, da har man mulighet til å bytte den ut hvis det kommer gode januarsalg) men man må ha bestemt seg på forhånd hva man skal kjøpe (liten tiltro til elkjøp ansatte)

 

Disse har jeg tittet litt på (men jo mer jeg leser, jo mer rådvill blir jeg):

 

LG 47" LCD-TV LK530N

 

Samsung 46" LED-TV UE46D5005

 

 

Takker og bukker for alle innspill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Etter å ha lest denne testen, Tre billige LED-TVer testet. Så kanskje jeg bør gå for en av de hos komplett?? (ikke samsungen)

 

LG 47" Cinema3D LED-TV 47LW450N

 

Philips 46" LED Smart TV 46PFL6606T

 

Man får ikke noe "hi end" i denne prisklassen, men det er vel "brukanes"??

 

Hei!

 

Har akkurat sittet og sett på de samme Tv'ene, er du fornøyd med LG'en? den har jo kosta noe mer enn Phillipsen, men er den bedre? Jeg er veldig i tvil, men regner med at det er to gode tv'er begge to!

Lenke til kommentar

Har akkurat sittet og sett på de samme Tv'ene, er du fornøyd med LG'en? den har jo kosta noe mer enn Phillipsen, men er den bedre? Jeg er veldig i tvil, men regner med at det er to gode tv'er begge to!

Jeg fikk en veldig god pris på LG-tven, tror jeg, så jeg bestilte den. Har ikke fått den enda, men var på en butikk og testet den før jeg bestilte, og ble solgt. Virker som å være en veldig god TV, men som du sier, så er de sikkert gode begge to. Gleder meg til mandag til jeg får testet den.

Lenke til kommentar

Har akkurat sittet og sett på de samme Tv'ene, er du fornøyd med LG'en? den har jo kosta noe mer enn Phillipsen, men er den bedre? Jeg er veldig i tvil, men regner med at det er to gode tv'er begge to!

Jeg fikk en veldig god pris på LG-tven, tror jeg, så jeg bestilte den. Har ikke fått den enda, men var på en butikk og testet den før jeg bestilte, og ble solgt. Virker som å være en veldig god TV, men som du sier, så er de sikkert gode begge to. Gleder meg til mandag til jeg får testet den.

Fått testet noe ennå ? : )

Lenke til kommentar

Jeg har nå fått min LG 47LK530N til 3995, og er så langt positivt overrasket. Har flere Philips-TVer fra før, men LGen hadde faktisk bedre analog-tuner enn Philips (som heller ikke er dårlig i forhold til de andre TVene vi har, en Toshiba og en ??). Kvaliteten på bildet både på Blu-Rayfilm og PS3/Xbox 360 er imponerende, spesielt ift prisen.

Endret av zanta
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Beklager har ikke fulgt med i denne tråden etter jul, men uansett så kjøpte jeg LG tven. Dette er da min første tv tynne tv, så jeg har ikke så mye å sammenligne med.

 

Men uansett så er jeg fornøyd i alle fall (nå er sikkert ikke jeg den mest kresene på det området), ble litt "knoting" med bilde innstillingene i begynnelsen. Spesielt ansikter var veldig "mosaikk" aktig (så nesten ut som et pc bilde med for få antall farger)

 

Ang. ps3 så har jeg ikke prøvd noe annet enn 3d filmer (prøvde gt5 med 3d i noen minutter bare for å ha prøvd)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...