Gå til innhold

Savner SAR-verdi på nye telefoner


007_james

Anbefalte innlegg

I denne artikkelen står følgende:

"I prisguiden vår kan du se alle mobilene som stråler mindre enn for eksempel 0,8 W/kg, eller velge en annen maksverdi. Du kan også sjekke strålingen på din egen mobiltelefon ved å søke etter modellnavnet."

 

Det er vel ikke mulig når dere har latt være å oppgi SAR-verdien på en del nye telefoner?

SAR-verdien er en opplysning dere burde få med i prisguiden for alle telefoner, og da spesielt for nye som legges inn etter hvert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor spennende er egentlig disse verdiene, og ikke minst hvor godt stemmer de i praksis?

Den avgitte stålingen vil jo være avhengig av svært mange faktorer, og mengden stråling du utsettes for stemmer neppe spesielt godt med SAR-verdien.

Utgangseffekten på telefonens sender styres vel av et QOS system i mobilnettet, så ved dårlig dekning vil effekten justeres opp, og ved god dekning ned.

Ut i fra det jeg husker fra den gang jeg puslet med RF-teknikk, vil jeg tro at hvordan du holder mobilen, og hvordan dekningen på stedet er utgjør en langt større variasjon enn oppgitt SAR-verdi.

Om du i tillegg tenker på hvilken elektromagnetisk stråling du blir utsatt for når du passerer en høyspentlinje, eller en mikrobølgeovn, blir SAR-verdi på mobilen totalt ubetydelig.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...