Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Forretningside, Spørsmål angående investorer?


hean

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har en stor forretningside i hodet som jeg gjerne vil realisere med tiden men for det trenger jeg kapital, kanskje 500 000 kr til ca 1000 000 kr.

 

Kan sikker spytte inn 100 000 kr selv hvis jeg finner på å starte opp men trenger altså resten fra andre, altså investorer.

 

Vi snakker altså her om ett aksjeselskap.

 

For å skaffe investorer trenger jeg tid men spørsmålet her er... når siste investor er skaffet, hvordan sikre at den/de jeg skaffet først ikke har trukket seg?

 

Altså må jeg være sikker på at alle investorer har kapitalen de vil inn med og at de binder seg i en viss periode.

 

Finnes det noen vanlige måter å løse dette på?

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Advokat og/eller skriftlige avtaler tror jeg du kommer langt med i dette tilfellet.

En avtale er vel en avtale med eller uten advokat, problemet er hvis de til tross for en avtale ikke har pengene når tiden kommer.

 

Kanskje jeg skal snakke med banken å høre hva de sier. Mulig jeg kan få til en innbetaling av beløpene til en konto som blir sperret for alle inkludert meg før jeg kan vise at alt er i boks med hensyn til oppstart.

 

Lurer på om banken kanskje er villig til å gi ett lån opp til 50%. Hvis jeg klarer 100 000 kr selv, skaffer 300 000 kr fra investorer oh 400 000 kr fra banken. Det hadde jo vært en løsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...