Gå til innhold

Trenger hjelp til kjøp av gamer pc.


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg tenkte å kjøpe en gamer pc som kan kjøre spill som BattleField 3 på full grafikk og uten å hakke. Tenkte å kunne ha god plass på pcen, for å kunne spille masse forskjellig.

Jeg er helt nybegynner i alt med gamer pc, så hadde vært fint med hjelp til valg av pc.

Har et budsjett på maks 6000.

Håper noen kan finne en pc til meg som passer bra til gaming.

Hadde også vært fint om noen kunne komme med anbefalinger om hvilke skjerm og tastatur/mus jeg bør velge til spilling. :)

 

Dynastar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

En maskin til 6000,- som skal takle BF3 på ultra (helt maks) er umulig er jeg redd, men vi får se hva vi kan få til.

 

6000,- skal det dekke absolutt alt (maskin+mus+tastatur+skjerm)?

I så fall er det et stramt budsjett.

 

-Deluze

 

han mente jo selvfølgelig at han skulle kjøpe pcen uten skjerm, tastatur og mus. Han mente om dere kunne finne tastatur, mus og skjerm til han utenom pcen.

 

 

Pavllion

Lenke til kommentar

Da har jeg et forslag til deg.

 

6000,- er et stramt budsjett, du får en god maskin, men skjermkortet må vike for andre komponenter. Det vil være mulig å spare inn litt på for eksempel prosessoren (bytte i5 med i3), og på den måten gi deg et kraftigere skjermkort, men jeg føler det i det lange løp er et dårligere valg.

 

HD 6870 som jeg har valgt ut vil gi deg omlag 51,6 fps på high i følge denne testen (på 1920x1080). Neste skjermkort på lista vil være et HD 6950 som vil gi ca. 20 % ytelsesøkning (i følge samme test) for 7-800,- høyere pris.

 

Forslag:

Minne Corsair XMS3 299,-

HK Gigabyte GA-Z68AP-D3 790,-

HDD WD Caviar Blue 999,-

Optisk 199,-

Kabinett CM Storm Scout 349,-

PSU Silver Power 500W 295,-

GPU HD 6870

CPU i5-2500K 1695,-

 

Total = 5921,-

 

 

Kabinettet og strømforsyningen er på tilbud denne helgen (Superweekend), om du ikke kjøper i løpet av kampanjeperioden må derfor oppsettet revideres.

 

 

Det ryktes at AMD's nye skjermkortserie skal lanseres rundt nyttår (mid end i desember og high end i januar). HD 6870 er et mid end skjermkort som dermed, i følge ryktene, skal få sin arvtager lansert i desember. Derfor er det lurt å vente en snau måned om du har muligheten til det.

 

 

 

Hvilket budsjett har du til skjerm/mus/tastatur?

 

 

 

-Deluze

Lenke til kommentar

Da har jeg et forslag til deg.

 

6000,- er et stramt budsjett, du får en god maskin, men skjermkortet må vike for andre komponenter. Det vil være mulig å spare inn litt på for eksempel prosessoren (bytte i5 med i3), og på den måten gi deg et kraftigere skjermkort, men jeg føler det i det lange løp er et dårligere valg.

 

HD 6870 som jeg har valgt ut vil gi deg omlag 51,6 fps på high i følge denne testen (på 1920x1080). Neste skjermkort på lista vil være et HD 6950 som vil gi ca. 20 % ytelsesøkning (i følge samme test) for 7-800,- høyere pris.

 

Forslag:

Minne Corsair XMS3 299,-

HK Gigabyte GA-Z68AP-D3 790,-

HDD WD Caviar Blue 999,-

Optisk 199,-

Kabinett CM Storm Scout 349,-

PSU Silver Power 500W 295,-

GPU HD 6870

CPU i5-2500K 1695,-

 

Total = 5921,-

 

 

Kabinettet og strømforsyningen er på tilbud denne helgen (Superweekend), om du ikke kjøper i løpet av kampanjeperioden må derfor oppsettet revideres.

 

 

Det ryktes at AMD's nye skjermkortserie skal lanseres rundt nyttår (mid end i desember og high end i januar). HD 6870 er et mid end skjermkort som dermed, i følge ryktene, skal få sin arvtager lansert i desember. Derfor er det lurt å vente en snau måned om du har muligheten til det.

 

 

 

Hvilket budsjett har du til skjerm/mus/tastatur?

 

 

 

-Deluze

 

 

Det er en god pc til den prisen, men jeg ville heller som du sier at han burde heller betalt litt ekstra for et bedre skjermkort. Jeg ville beholdt i5 og heller betalt litt ekstra for et skjermkort.

 

Pavllion

Lenke til kommentar

Dette er en veldig god mus. Jeg har forløperen og kan ikke si at jeg savner noe med den. Men alle er forskjellige, så du burde egentlig få prøvd noen ulike typer.

 

Når det kommer til tastatur har jeg ikke noen gode anbefalinger. Selv sitter jeg med et Microsoft ergonomisk tastatur, men et slik bølge-tastatur er ikke for alle.

 

 

Når det kommer til skjerm - er det en bestemt størrelse du ønsker?

Skjerm, mus og tastatur til 2000,- vil ikke gi en drømme skjerm, men du vil få en "grei" skjerm.

 

Kanskje kommer det noen bedre skjermer på tilbud i løpet av neste måned som du kan klinke til på.

 

 

-Deluze

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...