Gå til innhold

BK: Skumringstimen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

nydelig av meisen dette.. bruker du foringsplass? camotelt? har du noe godt tips til meg nå når jeg skal lage forings plass ( har kjøpt camotelt )

Foring er et must for å komme nær fuglene på en enkel måte, og det er slett ikke vanskelig. jeg bruker stort sett solsikkefrø og en foringsautomat (Du får kjøpt dem flerer steder, Felleskjøpet og div butikker har slike) Jeg har plassert automaten nær der jeg vil at fuglen skal sitte 50-60cm fra kvisten som på dette bilde. Det er viktig at du får lyset inn litt fra siden eller noen ganger rett på (du må prøve deg frem) Avstanden til til bakgrunnen du ønsker bør være min. 4-5 meter eller kanskje lenger hvis du ønsker en diffus bakgrunn. Kamutelt er et fint hjelpemiddel og der kan du sitte tett på 2-3 meter til objektet og det funker bra. Selv sitter jeg helt åpent og det kan være en tolmodighetsprøve da fuglene må venne seg til meg. Må nok skaffe kamuflasje, da det forenkler fotograferingen mye.

 

En viktig ting til slutt: Har du først startet med småfuglforing er det viktig å fortsette gjennom hele vintersesongen.

Lykke til. :)

Endret av Morten Ellingsen
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...