Gå til innhold

Antrekk til premiere (skuespill)


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Ble bedt med på Oslo Nye i morgen for en skuespill-premiere, og lurer på hva man pleier/hva som er greit å ha på seg på en slik event.

 

Det er visst ingen føringer hva gjelder dress code, så vidt jeg vet, men vil jo ikke komme i noe som ser helt feil ut eller langt unna det andre kommer til å gå med.

 

Etter det jeg vet kommer det en del "kjendiser"... Uten at dèt i seg selv gjør at man må stivpynte seg?!

 

Hadde vært fint med et par innspill :)

 

Takker for alle svar!

 

edit: Selv tenker jeg en dressbukse/skjorte/v-hals, muligens med et slips under. Yttertøy er jeg litt mindre sikker på. Frakk, duffle coat, skinnjakke? Blir dette helt på jordet?

Endret av Mr. Lid
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dressbukse og v-halsgenser er imo et ekstremt kjipt antrekk, og det er også helt ulogisk. Hvis man skal fjerne et element av en hel dress er det langt penere å fjerne buksene, og kun bruke jakken (jeg mener det selvfølgelig ikke bokstavelig, bruk en blazer og ikke en dressjakke så du ikke ser ut som om du har raidet pappas skap). Hvis du absolutt skal ha på deg v-halsgenser bør du ha på deg bukser som matcher i formalitetsgrad.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dressbukse og v-halsgenser er imo et ekstremt kjipt antrekk, og det er også helt ulogisk. Hvis man skal fjerne et element av en hel dress er det langt penere å fjerne buksene, og kun bruke jakken (jeg mener det selvfølgelig ikke bokstavelig, bruk en blazer og ikke en dressjakke så du ikke ser ut som om du har raidet pappas skap). Hvis du absolutt skal ha på deg v-halsgenser bør du ha på deg bukser som matcher i formalitetsgrad.

Nå er det et par dager siden jeg var der, men føler jeg må kaste lys på hvert fall én ting.

 

Først og fremst var du både den jeg håpet skulle svare, og den jeg håpet skulle la være. Litt synd egentlig, for du sitter jo inne med vannvittig mye bra informasjon om klær og mote, men måten du bidrar på er ofte barnslig, hånlig, eller begge deler. Litt som han gutten som sitter bakerst i 4. klasse og ler høyt ut 'vet dere ikke det?' når læreren spør etter svar på 9x9... Kanskje du kan ta dette til deg og prøve å opptre litt mer høflig på forumet? :)

 

Jeg skulle nok nevnt at min garderobe ikke består av noen uformelle dresser og blazere enda. Har så vidt begynt å komme meg videre fra en god basisgarderobe, og det burde jeg selvfølgelig nevn innledningsvis.

 

Dernest mente jeg ikke dressbukse, men i mangel på et bedre ord; en penbukse med press. Igjen, ,my bad, og det fikk jeg jo gjennomgå for.

 

På selve premieren så jeg alt fra joggedress til et knippe fremmøtte med sort dress. Resten gikk pent casual, og det gjorde også jeg.

 

Avslutningsvis kan jeg varmt anbefale Skaff meg en tenor!! Utrolig morsom teaterforestilling :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Herregud som du sutrer. Vennligst fortell meg hva som var "barnslig og hånlig" med svaret mitt, for å bruke dine ord?

 

For å svare på det andre du skriver, hvem sa noe som helst om uformelle dresser? Og hva er i det hele tatt en uformell dress? En dress kan variere i formalitetsnivå selvfølgelig, men uansett er en dress et formelt plagg.

 

Og penbukse med press? Det er da nøyaktig det som er en dressbukse. Bukse med press + v-halsgenser = kontorrotte, for å si det veldig enkelt...

Lenke til kommentar

Igjen, vennligst fortell meg hva som er "barnslig og hånlig" med innleggene jeg har skrevet i denne tråden. Jeg utfordrer deg. Jeg har skrevet to innlegg i tråden før dette, og så vidt jeg kan se kan de vanskelig tolkes som noe annet enn enn en hjelpende hånd til en som tydeligvis ikke kan spesielt mye om klær...

Endret av fkm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...