Gå til innhold

DnB NORs BSU 2.0


ogrunde

Anbefalte innlegg

Jeg så at temaet var oppe i BSU tråden men i og med at dette egentlig ikke er en ordinær BSU-konto tar jeg sjansen på å lage en ny tråd om emnet. Trenger du å vite hva dette er les disse to små linkene:

 

Din Side

DnB NOR

 

Personlig er jeg skeptisk til "tilbudet". Selve gulroten i sparingen er jo skattefordelen og i tillegg står det ikke i klartekst at beløpet som står på BSU 2.0 kan overføres til ordinær BSU konto når BSU "1.0" er full.

 

Flere som stusser på dette? Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Selve gulroten i sparingen er jo skattefordelen"

 

Nei, les en gang til. Det er ikke skattefordel på det som settes inn på 2.0 kontoen. Dette er i utgangspunktet en vanlig sparekonto, men rente på kontoen er lik renten på BSU-kontoen. Det er det som er guleroten.

 

Tror ikke det er så mange nedsider her, utover at det legges en begrensning på hva du kan bruke pengene til, for å beholde rentepåslaget.

 

Tilbudet passer deg som:

- klarer å spare mer utover årlig tak på BSU og

- som vil sette av penger til bolig.

Lenke til kommentar

Siterer denne fra sidene til DNB:

 

Rente på BSU 2.0

Du kan spare inntil 30 000 kroner i året og 150 000 totalt med BSU 2.0. Til sammen kan du spare 50 000 kroner i året og 300 000 kroner totalt til BSU-rente:

4,70 %

Dette er ett tilleggsprodukt til BSU, for de som ønsker å spare mer, til en høyere rente, dog uten skattefradrag på de pengene som går utover vanlig BSU.

På de 30,000,- utgjør dette 360kr mer årlig, enn f.eks Bank Norwegian som kun har 3,5% rente på sparekonto.

 

Under Spørsmål & Svar:

Hva om myndighetene endrer betingelsene for BSU?

Når myndighetene justerer regelverket for BSU endrer vi også vår ordinære BSU. Vi vil da hjelpe kundene med å overføre midler til BSU slik at de hvert år kan maksimere BSU-sparing med skattefradrag. I en overgangsperiode kan du selvsagt beholde begge kontoene.

 

- Mortis

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...