Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Var ikke helt sikker hvor jeg skulle poste denne, men prøver her, hehe... :blush:

 

Jeg har frem til nå laget en nettside med en side der alle artiklene jeg har i en database blir lastet ned og visst frem, nesten som en avis kan man si. For øyeblikket så driver jeg og lager til en egen side der personer kan skrive inn sine egne artikler som blir lagt ut på siden, men det er der problemet kommer.

 

Så lenge man selv ikke skriver inn tags (<b> <p> <br> osv...), så blir alt bare en flat tekst som henger helt sammen. Og det er jo selvsagt ikke det jeg ønsker. Har så og si fikset egne knapper for <b>,<u> og <i>, men kan selvsagt bli litt vanskeligere med alt det andre.

 

Lurer bare på om det er noen som har noen gode tips om det er andre måter å fikse dette på. Er selv svært usikker på hvordan jeg bør gå frem på angående dette. Håper noen kan hjelpe meg med denne biten :yes:

 

 

Vennlig Hilsen FreeZeMan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

bruk et ferdig rammeverk for å legge inn BB-kode i programmet ditt? Rett og slett et slite script du importerer som gjør alle BB-code tags om til HTML. Finnes veldig mange script for det rundt om kring på nettet.

Har letet etter det, men har aldri klart å finne noe slikt, bare en side der det vises hvordan jeg selv klarer å sette inn hver enkel tag, som f.eks <b>, <i> og <u> med javascript.

 

Grunnen er kanskje mest for at jeg ikke helt vet hva det heter, hehe... Men nå kan jeg prøve med "completed framework BB-codes" eller noe lignende.

 

Takker så mye for informasjonen, vi får se nå om jeg klarer å finne det :thumbup:

Lenke til kommentar

Takker så mye for linkene, skal ta en titt innom de :thumbup:

 

Selv så fant jeg denne: MarkItUp

 

Og fikk fikset den til for rundt en time siden. Det triste med den var at den reklamerer for seg selv på siden slik at det alltid vil stå "MARKITUP!" der, prøver selv å få slettet den via koden, men er dessverre litt svak på javascript, hehe... Og ønsker å få fjernet knappen H1 på den siden jeg ikke ønsker at den skal være med.

 

Men kanskje jeg finner en som er bedre på en av de linkene du kommer med her, satser på det ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...