Gå til innhold

VPN via web portal hvordan?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, jeg ønsker å lage meg en portal som jeg kan opprette en VPN tunnell inn mot nettverket. Tanken er at jeg får ett webinterface der jeg kan skrive inn brukernavn og passord for deretter å starte en klient eller lignende for å få opp VPN. Noen som har en god ide om noe slikt finnes? Evt hva jeg kan bruke?

 

Finnes mye rart.

 

Er dette til privat bruk eller bedrift?

Skal det være en dedikert boks eller skal du kjøre dette på maskinvare du allerede har?

Er det isf. krav til plattformstøtte eller kan du f.eks. kjøre en virtuell appliance?

Skal det være "gratis" eller koste penger?

Lenke til kommentar

Hei, jeg ønsker å lage meg en portal som jeg kan opprette en VPN tunnell inn mot nettverket. Tanken er at jeg får ett webinterface der jeg kan skrive inn brukernavn og passord for deretter å starte en klient eller lignende for å få opp VPN. Noen som har en god ide om noe slikt finnes? Evt hva jeg kan bruke?

 

Finnes mye rart.

 

Er dette til privat bruk eller bedrift?

Skal det være en dedikert boks eller skal du kjøre dette på maskinvare du allerede har?

Er det isf. krav til plattformstøtte eller kan du f.eks. kjøre en virtuell appliance?

Skal det være "gratis" eller koste penger?

 

Det skal helst være gratis, i første omgang er det bare for å teste privat. Vet at hvis jeg betaler så får jeg i søkk og kav, men ønsket bare å ha en til test, da i størrelse 5-10 brukere.

 

Det skal helst være ok å sette opp, kan godt kjøres opp som en appliance (jeg kommer til å kjøre det virituelt uansett)

Lenke til kommentar

Hei, jeg ønsker å lage meg en portal som jeg kan opprette en VPN tunnell inn mot nettverket. Tanken er at jeg får ett webinterface der jeg kan skrive inn brukernavn og passord for deretter å starte en klient eller lignende for å få opp VPN. Noen som har en god ide om noe slikt finnes? Evt hva jeg kan bruke?

 

Finnes mye rart.

 

Er dette til privat bruk eller bedrift?

Skal det være en dedikert boks eller skal du kjøre dette på maskinvare du allerede har?

Er det isf. krav til plattformstøtte eller kan du f.eks. kjøre en virtuell appliance?

Skal det være "gratis" eller koste penger?

 

Det skal helst være gratis, i første omgang er det bare for å teste privat. Vet at hvis jeg betaler så får jeg i søkk og kav, men ønsket bare å ha en til test, da i størrelse 5-10 brukere.

 

Det skal helst være ok å sette opp, kan godt kjøres opp som en appliance (jeg kommer til å kjøre det virituelt uansett)

 

Ta en kikk på OpenVPN og se om det dekker behovene.

 

https://www.openvpn.net/

Lenke til kommentar

Nei, desverre gjør den ikke det. Det blir openVPN accsess server og den koster $5 pr. bruker. Vil ha ett loginvindu som åpner en java-applet (eller lignende) som gjør at man kan åpne en VPN tunnell direkte fra webleseren.

 

Hadde det ikke vært for at jeg ønsker weblogin, så hadde det vært meget enkelt å sette opp en VPN server.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...