Gå til innhold

webutvikler user group i Bergen


Anbefalte innlegg

Finnes det en user group for webutviklere i Bergen? Jeg har hatt Java og PHP på studiet, men sliter med å lære meg f eks javascript uten input fra andre mennesker og kun lese på nettet. På studiet hadde vi jo labber og forelesninger, og jeg vet at i Kristiansand (hvor jeg har studert litt) så hadde de i hvert fall en user group for java og en for linux. Har veldig lyst til å bli en bedre utvikler...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Brukergruppene jeg kjenner til for utviklere i Bergen med brukbart med aktivitet er javaBin og NNUG. Jeg sitter i styret i sistnevnte, og du er hjertelig velkommen. Neste møte er onsdag 30. november.

 

Linux-gruppen i Bergen heter BLUG, og ser også ut til å være aktiv - men det er nok 15 år siden jeg var med der.

 

Ellers så starter det opp en ny gruppe på tirsdag - Bergen Coding Dojo. Godt mulig det kan være noe for deg. Jeg gleder meg i alle fall!!

 

Men noen gruppe som fokuserer på webutvikling kjenner jeg ikke til.. :(

Endret av torbjørn marø
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Så det er i Bergen det skjer. Likte den byen veldig godt. Fantastiske friluftsmuligheter der.

 

JavaScript er da enekelt om du kan Java. Husk å lære deg moderne JavaScript. Der finnes mye JS kode du ikke bør se på, det vil si lukke øynene om du skulle se den ;)

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Å si at javascript er enkelt om man kan Java er det samme som å si at javascript er enkelt om man kan C#, eller C++, eller hvilket som helst annet språk med krøllparenteser og semikolonterminering...

 

Javascript er _ikke_ Java... Det heter egentlig ikke javascript engang, det er Sun's lange klamme fingre sin skyld. Det het opprinnelig Livescript, ble lansert med Netscape, og ble etter hvert standardisert som Ecmascript.

 

http://kb.mozillazine.org/Javascript_is_not_Java

3779250024_68be4fe8b0.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Å si at javascript er enkelt om man kan Java er det samme som å si at javascript er enkelt om man kan C#, eller C++, eller hvilket som helst annet språk med krøllparenteser og semikolonterminering...

Enig i det, men nå kunne OP Java og PHP hvor jeg anser Java for mer avansert enn PHP. Det kan jo være feil, da jeg ikke kjenner Java særlig godt.

 

Javascript er _ikke_ Java... Det heter egentlig ikke javascript engang, det er Sun's lange klamme fingre sin skyld. Det het opprinnelig Livescript, ble lansert med Netscape, og ble etter hvert standardisert som Ecmascript.

Har jeg noen gang påstått det? :dribble: Vennligst ikke gjør meg dummere enn jeg er :blush: . Se post #47 i denne

 

Generally' date=' do you mix Java with JavaScript? Aside from the Java term, I think they have no more in common thant JavaScrip and any other programming language.

[/quote']

Kilde: Which browser::: Shopping online?

 

tråden som jeg sterkt anbefaler å lese for dem som er opptatt av sikkerthet på nettet.

 

Det burde jo en

 

Group Administrators

Active Posts 508 (0.33 per day)

Most Active In Bugs (65 posts)

Profile Views 2,575

Member Title Aktivt medlem

Age 2010 years old

 

2010 år gamme trønder være som er opptatt av bugs være interessert i. :w00t:

 

Jeg kan (tror jeg da :realmad: ) JS, PHP, Python, C, C++ og litt assembly :roll:

 

Unnskyld arrogansen, men jeg kunne ikke dy meg når jeg møter en gruppe administrator fra et annet forum som prøver å være morsom.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

I post #3 i denne tråden skriver du at "Javascript er da enkelt om du kan Java.". Ergo sammenligner du Javascript med Java. Dette velger jeg å sette på spissen med å si at "Javascript _er_ ikke Java". Jeg vet også at du vet at javascript ikke er java. Men derfor mener jeg det er feil å trekke fram en sammenligning av Javascript og Java. Det er kun syntaksen som er tilnærmet lik. Og selv da er vi mest på krøllparentes- og semikolon-stadiet. Java er irrelevant i Javascript-sammenheng.

 

Og når du begynner å trekke fram foruminformasjon fra et totalt urelevant forum, helt utav kontekst. Og med det forsøker å latterliggjøre mitt utsagn, så vet jeg ikke helt hva jeg skal tro.

 

"Bugs"-kategorien på MSPC.NO-forumet er en pseudo-issue-tracker for et perl-basert datamining-rammeverk. Og siden jeg er maintainer, så er det ganske naturlig at det er der jeg har flest innlegg. Ikke at det stemmer, for flest innlegg har jeg i "Nyheter"-kategorien, men det vises av en eller annen grunn kun korrekt hvis man er innlogget.

 

Og at jeg er i "Administrator"-gruppen der er vel egentlig heller ikke relevant? Det er jo mitt forum, jeg har bare ikke gidda å lage gruppen "Eneveldig hersker"..

 

Mitt innlegg var ikke et personangrep, men en reaksjon på at folk fortsetter å sammenligne Javascript og Java. Noe det ikke er grunnlag for. Men hvis o store MVP på et kjempestort webdev-forum foretrekker å gå på person istedet så får jeg vel bøye meg i støvet.

Endret av ChristianW
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

I post #3 i denne tråden skriver du at "Javascript er da enkelt om du kan Java.". Ergo sammenligner du Javascript med Java. Dette velger jeg å sette på spissen med å si at "Javascript _er_ ikke Java". Jeg vet også at du vet at javascript ikke er java. Men derfor mener jeg det er feil å trekke fram en sammenligning av Javascript og Java. Det er kun syntaksen som er tilnærmet lik. Og selv da er vi mest på krøllparentes- og semikolon-stadiet. Java er irrelevant i Javascript-sammenheng.

Der er flere kverulanter fra Trondheim her. Pass på så du ikke havner i sekkeposten, nok en kverulant fra Trøndelag. Kan jeg selv få bestemme konteksten for det jeg skrev og da du visste hva jeg kunne og ikke kunne er det vel unødvendig å fylle opp dette forumets servere med fakta (som noen lettlurte sjeler kan oppfatte som humor på et annet medlems vegne).

 

Og når du begynner å trekke fram foruminformasjon fra et totalt urelevant forum, helt utav kontekst. Og med det forsøker å latterliggjøre mitt utsagn, så vet jeg ikke helt hva jeg skal tro.

Tro det du vil. Det samme gjør jeg. Hvorfor skrev du ikke også disse unødvendige linjene. kgun, jeg vet at du vet forskjellen på Java og JS, men om noen andre som poster i denne tråden ikke vet det, har jeg noe morsomt jeg bare må si. Som man roper i skogen får man svar.

 

Mitt innlegg var ikke et personangrep, men en reaksjon på at folk fortsetter å sammenligne Javascript og Java. Noe det ikke er grunnlag for. Men hvis o store MVP på et kjempestort webdev-forum foretrekker å gå på person istedet så får jeg vel bøye meg i støvet.

Jeg sa JS var lett siden OP kunne programmering fra før og da tilfeligvis i Java. Det eneste støvet du har vært i nærheten av her inne, er det du selv har virvlet opp. Jeg skal ikke si mer om hva jeg mener og tenker ....

 

Der setter jeg strek for denne diskusjonen.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...