Gå til innhold

Problemer med booting.


SniKaZ

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har ett problem med windows booting. Tingen er at jeg hadde ganske store problemer med windows 7 versionen min, så jeg tenkte derfor jeg skulle reformatere dataen.

 

Tingen er at jeg flytta i august for å studere og hadde ikke med meg noen CDer med windos på.

Problemet mitt starta idet jeg tenkte jeg skulle instalere windows 7 på en ny partisjon inne i windows 7, altså at jeg brukte min daemon tools til å mounte en nedlastet version av windows 7.

 

Dette funket helt fint og PCen drev å reboota seg, og det virka som alt ble installert riktig. Den siste gangen dataen restarta seg måtte jeg velge hvilket OS jeg skulle boote fra. Altså om jeg ville boote windows 7(1) eller windows 7(2). Jeg boota da windows 7(2) siden dette var den nylig installerte versionen. Det startet opp, fikk opp "loading windows files" og fikk den "windows is starting" skjermen. Så når det skal loade opp dit jeg begynner setupen med å sette opp brukerkontoer osv restarter dataen seg automatisk. Det kommer ikke opp noe startskjerm. Bare bakgrunsbildet.

 

Dette skjer hver eneste gang jeg prøver å starte dataen. Og det virkelige problemet er at når jeg trykker F1 med en gang dataen starter for å velge hvilket OS jeg vil starte ser jeg bare plutselig bare ett OS. Akkurat som om det andre OSet har forsvunnet. Jeg har altså ingen OS å få starta opp, ingen windows CD.

 

Noen som vet hva jeg kan gjøre? Det funker heller ikke å starte opp Windows med CMD sånn at jeg får formatert H: (det nye OSet) sånn at jeg bare har C:(det gamle OSet) igjen, så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.

 

Jeg har vært rundt på absolutt alle elektro butikker i byen(rundt 7-8) og ingen har CDer for dette.

 

Jeg er ikke særlig gira på å vente helt til 14. desember når jeg drar hjem til å få fiksa dataen. Litt for lenge med tanke på tentamener osv som kommer på skola nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...