Gå til innhold

[Løst] Ny gamerlaptop. 3 valg


Anbefalte innlegg

Så... DustinHome innstilte ordren min på Samsung 700g7a, og den ble 1000 kr dyrere. Begynte derfor å se etter alternativ, hva bør jeg velge etter deres mening?

 

Mitt høyeste krav:

Spille Skyrim med så nydelig grafikk som mulig. <-- Dette går kun med Samsungen :(

Uansett kjøp kommer jeg til å sette inn en SSD.

Batteri er til en viss grad viktig.

Betaler ikke over 15000.

 

Asus G73SX

Hvorfor Asus?

Billig, kjøligst, billig som pokker!

 

Hvorfor ikke Asus?

Skjermkortet er for svakt, dårligst batteri, liker ikke designet så godt, tyngst.

 

MSI GT780DX

Hvorfor MSI?

Betydelig økt ytelse, best tastatur, relativt kjølig, overraskende godt batteri

 

Hvorfor ikke MSI?

Bråkete, dårligst skjerm, liker ikke dette designet så godt, men det funker.

 

Samsung 700G7A

Hvorfor Samsung?

Best ytelse, nydelig design, 3D er gøy! Kjører ettersigende Skyrim på 1080p@Ultra

 

Hvorfor ikke Samsung?

Dyrest, økt ytelse står ikke i stil til økt pris.

Endret av Geirern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er svært mange som sitter på Clevo-maskiner, og som ikke har spesielle problemer med hverken varme eller støy, det er alt jeg vet.

GTX 580M, og spesiellt HD 6990M, er kort som blir temmelig varme ... sånn er det med de på øverste hylle. Men jeg har inntrykk av at Clevo'ene fikser dette bra, både mht. å få vekk varmen, og støyen. Jeg tror kanskje at Alienware-maskiner med de samme kortene bråker en tanke mindre, etter hva jeg har lest, men med det å få vekk varmen er de like gode.

Dette er rett og slett den beste ytelsen du får i bærbare maskiner pr. i dag (med unntak av et par maskiner fra Alienware og Clevo med SLI/CrossFire) - valget er mellom Alienware og Clevo. Prismessig er det derimot ingen konkuranse dem i mellom - der vinner Clevo med god margin.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Takker, men det blir fort dyrere altså.

 

Med en 750 GB HD, 8 GB RAM og Radeon 6990M havner den på 15600. Med Samsungen får jeg riktignok 6970M som er betraktelig svakere, men får en generelt bedre PC ellers, til 600 kr mindre.

 

edit: Endte opp med Samsung da Euronics viste svært god service med meg per e-post

Endret av Geirern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...