Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Narkose


sensati0n89

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

jeg har fått narkose flere ganger å har alle gangene bare klart å telle ned til 7. samme med en kompis av meg. er dette noe som gjelder alle? eller kommer det an på BMI og tolleranse?? hva er det lengste du har klart å telle???

Har selv fått narkose flere ganger grunnet operasjoner. Fikk det engang da jeg var mindre og nylig. Du får en blanding av ulike medikamenter som oftest bla. propofol (diprivan). Egentlig tror jeg det er ganske tilfeldig hvor mange sekunder det tar før du ligger i narkose, men størrelsen på personen har en del å si. En større person får mer anestesi enn en mindre. Du kan tenkte deg at en baby hadde fått like mye som en mann på 120 kg hadde den falt i koma. Derfor gir de nok større dose etter størrelse og forskjellig blandinger, dermed vil også man reagere forskjellig.
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

DA jeg tok narkose for litt siden, så trengte jeg ikke å telle eller noe.

Kjente det kom noe via venlaflonen, samtidig som jeg pustet i en maske. Narkoselegen sa på ett tidspunkt: "Dette er det siste du vil huske", og han hadde rett der.

Våknet opp på vei ut av operasjonsstuen, og brukte under en time før jeg kunne gå for egen maskin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...