Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med nybygget PC.


Anbefalte innlegg

Hei !

 

Bygget nylig en PC med følgende spesifikasjoner:

 

Kabinett: Cooler Master Silencio Midi Tower Sort

PSU: Chieftec Super 650W CFT-650-14CS

HK: ASUS P8Z68-V PRO, Socket-1155

CPU: Intel Core i7 2600K Quad Prosessor

RAM: Kingston HyperX 8 GB-kit DDR3 1600 MHz

CD/DVD/BR: LG BH10LS30 Blu-Ray brenner/spiller

SSD: OCZ 120 GB SSD 2,5" S-ATA III TRIM/GC

HDD: Hitachi Deskstar 7K3000 2TB SATA3

Operativsystem: Microsoft Windows 7 Pro 64bit

 

Den første uken etter byggingen fungerte den helt problemfritt. Fikk det første problemet i form av bluescreen da jeg skulle koble til en USB-enhet (Garmin-GPS/pulsklokke). Dette gjentok seg hver gang jeg prøvde (brukte USB-port i front av kabinett). Prøvde etterpå i en av USB-utgangene bak på hovedkortet og da fungerte det.

 

Et par dager etterpå opplevde jeg at den plutselig restartet (uten bluescreen) uten at jeg hadde gjort noe spesielt. For et par dager siden økte frekvensen på slike restarter. Jeg har i etterkant av byggingen lest om at mange opplever slike problemer ifbm SSD'er basert på Sandforce. OCZ har gitt ut ny firmware (v. 2.15) som visstnok skulle løse slike problemer. Prøvde å oppgradere firmware i går, men SSD'en hadde allerede siste versjon. Etter dette ble den helt umulig, og kun mulig å starte i safe mode. (Slo seg av mitt i oppstarten av Windows). Prøvde deretter å reinstallere Windows (på SSD). Installasjonen ble avbrutt av tilfeldige restarter (prøvde flere ganger). Prøvde deretter å koble fra SSD og installere Windows på HDD, men det samme skjedde.

 

Har en mistanke om minneproblemer, men er veldig usikker.

 

Noen tips ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...