Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Laptopskjerm mister kontrast, og skjermdriver krasjer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte meg en Sony Vaio SA for et par uker siden. Kanon maskin, men har fått to problemer med den:

• Skjermen mister kontrastnivået når den ikke er i bruk. Nyanser blir ensfargede, og teksten blir vanskelig å lese. Dersom jeg bytter vindu (slik at skjermen må lage nye bilder, det holder ikke å bare røre musa) så vil kontrasten komme sakte tilbake. Noen ideer hva som kan lage dette problemet?
  • Dersom jeg har maskinen i "speed" modus (bruker ATI skjermkortet) så krasjer skjermdriveren nå og da om jeg spiller minecraft. Hender og av og til at skjermdriveren ikke klarer å hente seg inn igjen, og maskinen går da i BSOD.

Har dere noen ideer på hva som kan gjøres for å fikse problemene, eller bør jeg bare levere maskinen tilbake innen 30 dager, for å få pengene igjen?

Jeg legger liksom ikke 11k i en pc, for at den ikke skal virke... :)

• 6 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenkte å klemme inn en oppdatering.

Jeg sliter fremdeles med de samme problemene. Har dere forslag til hva som kan hjelpe for å løse de?

Spesielt skjermdriverkrasjene er ekle, og hadde vært kjekt å funnet utav.

Det med kontrasten virker til å være en strømsparerfunksjon, siden de ikke oppstår når maskinen går på nettstrøm. Forslag til hvor jeg kan kvitte meg med den strømsparingen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...