Gå til innhold

Teknologisk analfabet trenger råd til høyttalere for ca 4k


Anbefalte innlegg

Jeg hadde tenkt til å kjøpe, tja, to store gulvhøyttalere som jeg skal bruke til 1) å spille av musikk fra PC-en, og 2) spille av lyd fra filmer så snart jeg har fått kjøpt meg en TV og dvd-spiller.

 

Men hva er det jeg trenger nøyaktig? Jeg regner med at jeg ikke bare kan kjøpe to høyttalere, og så invitere til fest, men at jeg også trenger en slags sentral dings til å føre lyden fra PC/TV til høyttaler. Eller?

 

Jeg er uansett interessert i anbefalinger. Budsjettet for hele systemet er på rundt 4k.

 

PS! Jeg har ikke Wi-Fi.

Endret av onkeljubalong
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

For 4000 får man mye dårlige greier, og man må velge om man vil ha store, men dårlige høyttalere eller litt mindre som spiller bedre, men ikke like dypt i bassen. Men det du trengerfor å få lyd er en kilde (du bruker PCen), en forsterker og to eller flere høyttalere.

Jeg anbefaler Aktimate Mini til den prisen.

De koster 4500kr (du sparer 500 til...) og har alt du trenger innebygget. Forsterker, ipod-dock og høyttalere i en boks (pluss den høyre høyttaleren)

For maksimal lydkvalitet fra PCen trenger du også et lydkort, det integrerte er ofte ikke helt optimalt, men en god start med bare høyttalerene. De har også subwooferutgang, så mulig å supplere med en lite sub senere hvis du føler for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...