Gå til innhold

Test: Sony Ericsson Xperia Active


Anbefalte innlegg

Er det flere som opplever ekstremt dårlig dekning med denne telefonen??? Jeg har samme operatør og sim kort som jeg hadde i min gamle telefon og da hadde jeg aldri problemer med dekningen. jeg får også veldig mye klager når jeg prater med folk at de ikke hører meg. Plutselig er jeg langt vekk og de hører bare mumling. Jeg fatter ikke hvordan denne telefonene kunne få 5 og 6 i de testene jeg leste! Telefonen er 3 uker og jeg er ikke fornøyd i dele hele tatt. Er det flere som sliter med det samme?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Leserne våre kjenner den, og for de fleste er den nok mer umiddelbar enn for eksempel 90% eller 9/10.Diskusjonen om hvordan vi aller best kan gi leseren et kjapt - og muligens mer nyansert - helhetsinntrykk går fortløpende.

 

Deres søsterside gamer.no bruker en fortreffelig poengskala fra 1-10, fungerer bedre enn terning synes jeg, men vet ikke om det heller er det optimale.....

Lenke til kommentar

Ok, jeg kjøpte denne telefonen for etpar mnd siden.

 

Hør på dette:

 

Forleden fikk jeg motorstopp, det var kanskje -5*C. Etter 45 min ville telefonen ikke ringe. Den ville sende SMS men når man ringte kom det ingen lyd. (høytaler/mikrofon). Dette opplevde jeg som SVÆRT farlig, jeg satt i bilen i to timer og fikk ikke tak i redningsbil. Jeg var mer eller mindre blå og hadde generell nedkjøling da redningsbilen kom. Heldigvis hadde jeg kontakt med noen per SMS. Jeg mener det er UFORSVARLIG (kanskje også farlig) å reklamere for at den er perfekt for norske forhold om den ikke tåler kulde.

 

Når telefonen slåes av (eks tomt batteri), må jeg forsøke om igjen og om igjen for å få den på igjen. Den vil ha fullt batteri for å ville ta imot pin kode, og jeg har ikke skjønt helt hva mer den vil, jeg skrur den på og av til den vil ta imot koden.

 

Man kan ikke bruke telefonen med hansker, dette ser jeg dere også har diskutert. Dette er jo også et stort problem når det er kaldt.

 

Jeg kommer stadig borti denne "smarte" telefonen med øret, og avslutter dermed samtalene. Det er vel meningen at en telefon skal ligge inntil øret, eller hva..

 

Jeg har ikke funnet ut av noe hurtigoppringning, som man hadde med de "gamle" telefonene, (feks til politiet), uten at man må innom en masse mellomledd for å få ringt ut. Jeg vil ha EN knapp, og ring.

 

Angrer veldig på dette kjøpet, men hvem kunne forutsett dette, når den er på falske premiss lagt ut med uriktige opplysninger. Jeg er på vei til å sende den inn til stresstesting for å forhåpentligvis få medhold på grunn av at den sviktet meg i kulda, og håper å få byttet den. Hvem bryr seg om en telefon kan gå på internett osv, hvis man ikke kan bruke den til å RINGE MED???

Lenke til kommentar

Er det flere som opplever ekstremt dårlig dekning med denne telefonen??? Jeg har samme operatør og sim kort som jeg hadde i min gamle telefon og da hadde jeg aldri problemer med dekningen. jeg får også veldig mye klager når jeg prater med folk at de ikke hører meg. Plutselig er jeg langt vekk og de hører bare mumling. Jeg fatter ikke hvordan denne telefonene kunne få 5 og 6 i de testene jeg leste! Telefonen er 3 uker og jeg er ikke fornøyd i dele hele tatt. Er det flere som sliter med det samme?

 

 

Jeg får av og til "dobbel lyd", (hører meg selv dobbelt). Helt vilt irriterende!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har noen brukt Google Talk med denne? Erfarer at man ikke kan sette i gang med voice/video chat i Google Talk. Kan noen bekrefte/avkrefte dette? Er det kanskje en innstilling på telefonen som jeg ikke har sett?

 

Har akkurat fått med meg at det ikke er noen front kamera på den. Det var bare så mange små 'hull', at jeg tok det for gitt at et var et kamera. :/ Men mikrofon er jeg temmelig sikker på at den har. ;)

Endret av joebush
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...