Gå til innhold

"Ingen tjeneste" iPhone 4s


EWJ

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Ja idag fikk jeg endelig min nye iPhone 4S.

Ting virker helt supert..MEN så begynte "morroa".

Prøvde å sende melding, men ingenting skjedde. Plutselig kom det frem "ingen tjeneste" øverst i venstre hjørne.

Så søkte den seg opp på nytt og fant Tele2 (ja jeg har Tele2)

Det her skjer heletiden nå har jeg finne ut av. Jeg prøver å ringe ut, men det fungerer bare 50% av tilfellene. Kanskje ikke fult så ofte engang.

Telefonen detter ut og må søke seg inn på nytt.

 

Jeg fikk telefonen idag som sagt og det første jeg gjorde var å prøve å klippe til det vanlige simkortet jeg hadde.

Dette ble gjort hos en lokal telefonsjappe. Han hadde en spesial tang og sa at vanligvis var dette aldri noe problem og at han hadde gjort det på alle andre som trengte microsim... ja ihvertfall stortsett.

 

Jeg prøvde dette og satt det i min nye iphone 4s. Men det fikk jeg problemer med dette og tenkte at: " jaja, det her må jo være fordi det er dårlig kontakt eller noe på det simkortet som bare ble klipt ut med en spesial tang"

Så jeg dro tilbake til forhandleren og fikk han til å lage et nytt microsim til meg.

Tok litt tid før det ble aktivert selvfølgelig, men det er oppe å går nå.

Det hjalp ingenting på problemet så det er ikke simkortet det er noe galt med, og mest sannsynlig så virket jo da det kortet som ble klipt med spesialtang også. Men det spiller ingenrolle igrunn, tenkte jeg bare skulle skrive det her.

 

Så altså, jeg har en helt ny telefon som sliter med at jeg får "ingen tjeneste" og må søke opp operatøren på nytt hver eneste gang.

Googlet dette og ser mange sliter med det samme. Finner ingen løsning på det her... må være noen andre der ute med samme problem?

 

På forhånd takk :)

 

Mvh,

 

Erik

 

Hmm, ser ut som jeg heller ikke får inn 3G nettet på noe vis her jeg sitter. Vet det er 3G dekning her jeg er selvfølgelig. Jobb telefonen ligger vedsiden av meg med full dekning på 3G. Skjønner ikke hva som gjør at jeg detter ut av nettet på denne iPhonen altså. Virker som det skjer når den prøver å komme seg på 3G nettet eller noe sånt. Ingen som har noen ide altså?

Endret av cyclo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har selvsagt aktivert telefonen på riktig måte?

 

Har du forsøkt å resette telefonen totalt og oppgradere firmware?

 

Jeg har forsøkt en helt vanlig gjenopprett fra iTunes, hvis det var det du tenkte på?

Jeg har ikke gjort noe med firmware etter det jeg vet? Hvis ikke den gjenopprett saken gjør det også da?

 

Hva tenker du på med å aktivere telefonen på riktig måte?

Jeg får jo sendt meldinger av og til... noen ganger får jeg ringt ut også. Men telefonen er mere uten dekning enn med dekning for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Hvis du har aktivert og gjenopprettet fra iTunes vet jeg ikke så særlig mye mer du kan prøve. Tror imidlertid ikke firmware'n oppdateres via iTunes.

 

Nå er jeg ingen telefon/iPhone-ekspert, så da må nesten noen andre svare. Men du kan jo ta kontakt med butikken du kjøpte den fra i morgen, og i verste fall så må den inn på service/swap.

Lenke til kommentar

Hvis du har aktivert og gjenopprettet fra iTunes vet jeg ikke så særlig mye mer du kan prøve. Tror imidlertid ikke firmware'n oppdateres via iTunes.

 

Nå er jeg ingen telefon/iPhone-ekspert, så da må nesten noen andre svare. Men du kan jo ta kontakt med butikken du kjøpte den fra i morgen, og i verste fall så må den inn på service/swap.

 

Jeg tror jeg snart har prøvd det jeg kan uten å ringe apple ihvertfall.

Helt utrolig hvis jeg må sende inn telefonen med engang... hadde vært veldig typisk min uflaks.

Rare greiene er at det er så mange som har samme problemene når jeg googler, men finner ingen fix til det her. Alle folka kan da umulig ha sendt denne telefonen tilbake. Da burde jeg ha kunne lest at folk har gjort det ihvertfall. Ikke minst burde dette frem i media like mye som det problemer iPhone 4S har med batterilevetiden sin.

Lenke til kommentar

Kom på at jeg har en iPad liggende med et microsim fra Network Norway. Mistenker at simkortet jeg fikk idag kanskje ikke er helt oppe å går enda. De sa jo at det trosalt kunne ta 24 timer føre det nye simkortet var i orden. Skriver tilbake så når jeg vet noe mer sånn at tråden kan hjelpe andre.

 

Har akkurat kjørt en reset fra DFU mode også, så jeg venter på at telefonen gjenoppretter fra det.

Lenke til kommentar

Da har jeg testet litt her:

 

Feilen er nesten garantert simkortet som ikke er helt klart for bruk enda. De sa i butikken at det var 24 timer jeg måtte regne når jeg byttet fra vanlig sim til microsim (byttet ikke abonnement eller noenting)

 

Jeg fikk problemer med iPad´n min når jeg forsøkte å bruke det nye microsimkortet på den. Nå fungerer iPhone utmerket med Network Norway simkortet som jeg vanligvis har i iPad´n.

Så tror jeg er heldig og ordner dette med å bare vente til litt utpå dagen imorgen.

 

Skal poste når alt er i orden eller om jeg finner noe annet galt.

Lenke til kommentar

Snodig at det skal ta litt tid før det er fullt opperativt..?

Mitt Telenor-micro-sim var oppe og gikk før jeg fikk pakka det ut i bilen på utsida av butikken :)

 

Jepp, helt utrolig rart. Men telefonen virket ihvertfall kjempe fint med det andre simkortet mitt.

Men jeg hadde jo problemer med det simkortet som jeg fikk klipt til også, så jeg er igrunn litt usikker på om jeg bare hadde flaks at telefonen ikke feilet når jeg testet istad.

 

Jaja, jeg får vel bare ta en telefon til apple og tele2 imorgen for å høre tror jeg. Kan godt hende at det er noe med telefonen.

Utelukker det ihvertfall ikke.Men rart ingen andre har hatt problemet her?

Lenke til kommentar

Litt treg med å skrive mere her, men da er problemet løst på et vis.

 

Ringte Apple og det var vist ingen vei utenom det problemet, det eneste de kunne gjøre var å sende meg en ny telefon.

Så feilen var tydeligvis aldri vekk når jeg testet med det andre microsim kortet mitt.

 

Så hvis du sliter med dette, klag så fort du kan til Apple og få deg en ny telefon. Du får ny hvis du klager innen 14 dager etter du fikk telefonen i posten.

Lenke til kommentar

Kan også nevne at jeg hadde samme problemet, og løste det ved å fjerne pin-koden på sim-kortet. Av en eller annen grunn løste dette mitt problem, samt mange andres.

 

Jeg prøvde dette også. Når jeg ringte med Apple support, så tipset de om å tilbakestille nettverksinnstillinger og fjerning av pinkode blandt annet.

Ingen av delene fikset mitt problem dessverre.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...