Gå til innhold

[Løst] Overføre kontakter fra en E72 til iPhone 4


Anbefalte innlegg

Hei godtfolk,

 

har et prekært problem her... Har nettopp gått over fra en Nokia E72 til en iPhone 4. Skulle gjerne hatt alle kontaktene fra den gamle over til den nye, da jeg har ganske utfyllende informasjon på alle mine kontakter (epost, adresse, bursdager, bilde, etc).

 

Har prøvd å ta backup av kontakter med Ovi Suite, for deretter å åpne .nbu-filen i NbuExplorer, og eksportere ut alle kontaktene i .vcf-format. Dette gir meg en .vcf-fil og et .jpg-bilde per kontakt.

 

Problemet er at når jeg importerer dette i Outlook blir alle æ ø og å i kontaktene til random tegn. Akkurat som om det er et sted i prosessen som ikke følger vanlig UTF-8 encoding.

 

Noen som kan guide meg i riktig rettning her? Vil gjerne ha alle kontaktene inn på min macbook air (sitter på min stasjonære PC nå), for deretter å synkronisere kontaktboken med iTunes, og videre ut til iPhonen.

 

Takker for alle svar! :)

 

edit: Løste seg med Nokia Ovi Suite til å synkronisere kontakter til Outlook 2010, for deretter å synkronisere Outlook med iTunes, og videre til iPhone :)

Endret av Mr. Lid
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...