Gå til innhold

Billig Fish-eye linse?


Anbefalte innlegg

Sitter med et Sony DCR-IP7. jeg trenger en linse som gir maksimal fish-eye effekt, eller tønne-effekt om du vil... Ekste fish-eye linser koster flesk, men jeg lurte på om det fantes ett billigere alternativ, eventuellt en linse som ikke gir mindre tønne-effekt... prisgrense ca. 1500 kroner... helst mye lavere...

 

HER og HER ser dere eksempler på effekten jeg ønsker å oppnå!

 

 

takk! :woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
greit mr.know-it-all.

 

Herregud, bare fordi man ikke skjønner et sprøsmål, så er det vel ingen grunn til å bli sur?

 

Så over til spørsmålet:

Tror ikke det blir lett å finne en skikkelig fisheye til kameraet ditt. Forsatser gir ofte ikke mindre enn 0,5X. Men det gir jo en omregnet vidvinkel på ca 17 - 20mm, som er brukbart.

Lenke til kommentar
greit mr.know-it-all.

 

Herregud, bare fordi man ikke skjønner et sprøsmål, så er det vel ingen grunn til å bli sur?

 

Så over til spørsmålet:

Tror ikke det blir lett å finne en skikkelig fisheye til kameraet ditt. Forsatser gir ofte ikke mindre enn 0,5X. Men det gir jo en omregnet vidvinkel på ca 17 - 20mm, som er brukbart.

 

hadde liksom håpet på minst 0.45, eller helst 0.3 ja... :grumpy:

Lenke til kommentar

Ikke noe problem å finne skikkelig fisheye til de fleste kamera. Men til den prisen du antydet, er det verre.

Her har du en adresse til semi-fisheye:

http://porterscamerastore.com/Merchant2/me...tegory_Code=C4P

 

Linse på 0,3X Pris ca 30 dollar (gang med 7,35 som er kursen) pluss moms, toll og frakt.... ca 350-400 kr. (Her er det fixt med Visa!). Har handla mye på internett. Helt OK. Sett ut i fra prisen er vel kvaliteten på linsa der etter.

 

Et skikkelig og ekte fisheye koster skjorta og de veier fort mye, av og til mer enn kamera som igjen betyr at det er nødvendig med støtte for både kamera og linse for å unngå tretthetsbrudd.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

du skal filme skating ikke sant??? jeg er på jakt etter akkurat det samme som deg!!! jeg letet litt rundt på internet og fant en o,3x fra raynox med 27- 37 mm filteråpning... den heter QC-303 INSTA-WIDE Semi-Fisheye Ultra Wideangle.... den koster bare 515 svenske kroner på www.scandinavianphoto.se og på denne siden kan du finne bilder tatt med linsen: http://raynox.co.jp/comparison/video/comp_...p_hd3030pro.htm de bildene som er tatt av den er de som er litt lenger ned på siden der det står QC-3 under...jeg synes at de bildene som er tatt med den er bedre enn de andre som er av den andre dyrere modellen!!! sjekk det ut!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...