Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Forslag på ledningsorganisering


Anbefalte innlegg

Jeg har en støvsugerrobot som er ganske sulten på løse ledninger, og ganske stor ordenssans. Så jeg ser etter smarte løsninger på kabelfloka.

 

Jeg prøvde meg originalt med en liten kabelkanal. Men der var det bare plass til én HDMI-kabel og to nettverkskabler. Behovet har nå økt til to HDMI-kabler, strøm, tre nettverkskabler, og en del mer smått. Problemet med en større kabelkanal er at det er behov for å ha kabler ut så mange steder. Når jeg begynner å skjære ut åpninger blir plastikkanalene de selger på Clas Ohlson ustabile og sprekker opp.

 

Dette er langs en veggen hvor jeg har problemet:

1019619.jpeg 1019621.jpeg 1019622.jpeg

 

Smarte løsninger jeg har funnet så langt:

 

1019636.jpeg 1019643.jpeg 1019721.jpeg

 

Har noen andre gode forslag og løsninger? :)

Endret av Slipstream
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jo gjøre det veldig enkelt, kjøpe litt patentbånd og del de opp til passe lengde 10-20 cm. Skru den ene enden fast til veggen rett under bordet, legg kablene inntil, og bøy patentbåndet rundt ledningene. Sett opp slike patentbånd med ca 40cm mellomrom mellom hverandre, så kan du tvinne kablene litt frem og tilbake om de er for lange. På samme måte kan du også lage holdere for batterieleminatorer og strømdelere (slike du har på bilde 1).

 

Kanskje ikke den mest elegante løsningen, men det er lettvindt og praktisk også ser man jo ikke så veldig ofte rett under bordflaten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...