Gå til innhold

Pris på "brukt" PC-utstyr


Anbefalte innlegg

Hei!

Har fått tilbud om å kjøpe dette. Er ca 3 mnd gammelt. Hvor mye er vanlig bruktpris for datautstyr? Hvor mye bør jeg gi for dette?

 

Asus P4B533-E/L/1394 Hovedkort S478 LAN

Intel Celeron 2.0 GHz Boxed PC400

Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB Sort

DDR-DIMM PC2100 512MB DDR CL2.5

NEC DVD-spiller IDE 16x/48x Sort

Q-Tec Midi tower ATX 6024MD, Sort

Sapphire Radeon 9000 Atlantis 64MB DDR

Sapphire Radeon 9500PRO Atlantis 128MB DDR

Western Digital Caviar 120GB IDE 7200RPM SE

Western Digital Caviar 80GB IDE 7200RPM SE

Pinnacle PCTV Rave

Pinnacle PCTV Pro

Labtec Desktop Wireless Keyboard PS/2

3COM Office connect switch

ATI Remote Wonder

3COM 100MB/s nettverkskort

 

Er 5000,- bra?

Nyprisen er vel ca 8000 tenker jeg, kanskje glemt et par ting (men de er ikke så viktige for meg allikevel).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Totalsummen kom på 8225 på komplett.

 

Det jeg først og fremst trenger er den store harddisken samt 9500 skjermkortet til en annen PC (og switchen + IR mottaker). Tenkte kanskje å selge resten videre...

 

Hvor mange % taper PC utstyr seg når det er brukt? (i forhold til nå pris..)

Lenke til kommentar

Er alt utstyret 3mnd gammelt eller er noe av det eldre. Hvis så er tilfelle er vel ikke tilbudet et kupp. Hvis du kun er interessert i skjermkort pluss hardisker og du er sikker på at du kan kvitte deg med resten kan du likevel ha gjort en ålreit handel. Du sammenligner med web pris, det er ikke alltid det eldste er billig i butikken så prisen du sammenligner med kan være misvisende.

Lenke til kommentar

ville helt klart ha bygga meg en pc istede for å kjøpt det brukte greiene der. hvis du bygger det pc til f. eks 5000 nå så kan du oppgradere om noen måneder, istede for at du kanskje må bytte ut hele greia om noen måneder. Prisen på den brukte pc`en var jo grei den, men det spørs jo litt hva han har gjort med pc`en da. jeg synes heller ikke at Celeron er noe særlig bra, seff er de billigere enn Pentium 4 cpu`ene, men det er jo også mer kraft da hvis du setter inn en P 4 enn hvis du setter inn en Celeron.

 

de fleste som selger brukte pc`er gjør det jo for 2 ting: 1 enten så synes de det er for gammelt så de kjøper nytt, eller så har de en annen pc som er bedre det er jo derfor de fleste selger liksom, nei bygg deg en ny pc du, da lærer du mye mer også :D

Lenke til kommentar

Det jeg først og fremst trenger er den store harddisken samt 9500 skjermkortet til en annen PC (og switchen + IR mottaker). Tenkte kanskje å selge resten videre...

 

wil: takk for råd, men har god erfaring med å bygge PC-er.. Lurte først og fremst på hvor mye man maks burde gi for dette.. Har to PC-er fra før, og trenger som sagt harddisken og litt andre ting. Men da vil jeg bli sittende igjen med en komplett PC, som jeg kanskje kan selge, og dermed ha skaffet meg litt utstyr gratis/rimelig.

Lenke til kommentar
greit nok det der.

f.eks ha den celeronen til oktober og oppgrader da for da kommer intel med priskutt (ifølge div nyhetsoppslag)

Har tenkt å selge den PC-en. Med mindre den er veldig stille og raskere enn den jeg har i stua. Er mange studenter som trenger PC, så jeg håper jeg skal få solgt den til omtrent samme pris. (Bare uten de tingene jeg vil ha).

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke gitt 5000 for den PC'en. Jeg ville tilbudt han til nød halv pris altså 4100kroner...

 

Grunnen til det er at du veit aldri hvordan brukt utsyr er.. spesielt ikke så "nytt" brukt utstyr siden, når personen som har det nå bygde PC'en veit du ikke om han brukte lenke eller noe sikkerhets utstyr. Hvis han ikke brukte lenge kan det ta flere måneder før det ødelegger noe. Trudde ikke på det selv men det er visst slik.

 

Om en måned eller.no kan du oppleve at RAM'en din plutslelig dauer og da sitter man der da med det berømte skjegget i postkassa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...