Gå til innhold

Spørsmål til kristne: Når er det greit å tro?


Anbefalte innlegg

Ja, men du må ikke si at djevelen er diggbar da. Synes du det er han som er digg i bibelen, så er jo det et dårlig speilbilde.

y6v6x.jpg

 

Og det virker som du prøver å forklare alderskunnskap er på linje med visdom. Jeg og Salomos Ordspråker er uenig.

En ung mann kan være mye mer vis en en gammel dåre.

 

Og jeg ser dere antyder til at kristne truer ateister til helvete.

Jeg vil bare proklamere Jesu nåde til dere i den grad jeg har fått den, det gir ikke meg vondt, så det kan da vel ikke skade å gi dere den.

Som ateist ville jeg kanskje følt meg fordømt om det skulle finnes en god Gud, det er en litt ekkel følelse som bringer frem sinne.

Men dommen er for alle, nåden er for den som tar imot.

 

En lett omskriving av Marcus Aurelius kjente ord;

 

Lev et godt liv.

Dersom gudene eksisterer og er rettferdige, vil de belønne deg med paradis.

Dersom gudene eksisterer, men er urettferdige, fortjener de ikke din tro.

Dersom gudene ikke eksisterer vil du ha levd et godt liv, som er en dyd i seg selv.

 

Dere som ikke tror på bibelen, dere leser den nesten ikke i det hele tatt, men mener at de som leser den ikke skjønner den. Det burde være den som ikke leser den som ikke skjønner den.

Og når det gjelder darwinismen/ateismen så påstår dere at vi kristne ikke kan noe om den. Vel mange kristne har fått kunnskapen gjennom skolen, og de får annen kunnskap om evolusjon.

Men mange ateister er bare ateister av det de har lært om darwinisme på grunnskolen.

 

Du tror at jeg ikke kjenner bibelen?

I min erfaring er det heller motsatt, ateister er gjerne de som kjenner bibelen best, mens troende behandler den som en end user license agreement - de scroller til bunnen og klikker "Accept".

 

Og vær så snill, jeg tviler sterkt på at du selv kan skrive en 2000 ords avhandling om de generelle konseptene rundt evolusjonsteorien som stemmer noenlunde overens med virkeligheten.

 

Og ikke kom her og så om deg med dårlige forsøk på å forstå hvorfor folk ikke tror på din gud. Du tror da vel for pokker ikke selv på mesteparten av gudene som eksisterer i fantasien til (mer eller mindre) forstyrrede religiøse sinn, den eneste forskjellen er at jeg behandler din Jahve som like mye tull som Odin og Krishna.

 

Det henger ikke på greip, man følger massene. Her kan elitesvindlere bane seg frem og styre samfunnet. God Gud kan elitesvindlere umulig tro på siden de ville blitt dømt av den gode Gud for deres gjerninger. Darwinismen er best for de at folk tror på.

Drep den gode Gud, så kan desse elitesvindlere svindle til seg den falske godhet og redning.

Men det blir et kontrollsamfunn er i nær fremtid, og det har utviklet seg i tusener av år, siden djevelen satte igang planen. Så jeg tror den i begynnelsen vil virke tilsynelatende bra, men vil bli helvete på jord.

 

Du er ikke den eneste hykleren som skylder dine egne synder på oss sekulære. Og jeg tror jeg snakker for de fleste her når jeg sier at du kan ta guden din, Jesus og bibelen din, og stappe dritten opp der hvor sola ikke skinner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...