Gå til innhold

ISA og PCI-grafikk-kort i samme maskin ?!


Tman

Anbefalte innlegg

Heisann !

 

Jeg har fått en gammel Advantech AWS-842 industri-PC(P3 450MHz, inntil 1 Gb SDRAM). Den har et artig 10,2 LCD panel bygd inn i fronten sammen med komplett sett taster. Da maskinen er veldig kompakt vil jeg gjerne bruke den som MP3- og film-spiller med signal ut til både forsterker og TV.

 

Problemet er følgende: Denne maskinen har et spesielt ISA-grafikkkort som driver LCD-skjermen. Dette kortet har kun 1 Mb minne og max. 640x480 oppløsning. Altså må jeg få inn et ekstra kort hvis det skal bli TV-bilde. Noen som kan fortelle meg hvordan dette skal gjøres? Kan jeg ganske enkelt plugge i et PCI-grafikk-kort i tillegg?

 

På forhånd takk for hjelpen !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:o .. Advantech AWS-842... du har ikke tilfeldigvis en sånn til overs??.. :o

 

 

Du kan sette i et pci kort også, men jeg er usikker på om de vil fungere sammen, altså samtidig. Det kan jo gå, funker jo med mange andre kort..

 

Men hvis du finner et PCI kort så kan du jo sikkert koble både lcd skjermen samt tv på dette kortet. Og bare ta ut ISA kortet hvis ikke dette fungerer..

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar

Fikk desverre bare tak i en maskin. Skulle gjerne hatt flere selv, for de passer nok bra til f.eks. å montere i bil.

 

Det er en ganske spesiell kobling mellom ISA-grafikk-kortet og LCD-skjermen, så jeg tviler på at jeg kan koble et nytt PCI-kort til den skjermen.

 

Takk for lykkeønskningen, trenger nok litt flaks for å få dette til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...