Gå til innhold

Montering av Monacor Vibration Sub


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Håper denne er posta i riktig kategori!

 

Jeg har fått en Monacor BR25 som jeg ønsker å montere som sub-monitor under trommestolen min. Jeg har ikke noen særlig stor erfaring med teori rundt høyttalere og elementer, derfor søker jeg råd her :)

 

mon_br25.jpg

 

Suben har to kabler med hver sin kabelsko, og det er det. Jeg lurer da på hva slags komponenter jeg trenger for å kunne bruke denne som basstrommemonitor. Den trenger ikke å kobles til mp3spiller eller lignende, men jeg kommer til å kjøre den i sammenheng med bassgitar og basstromme for live og øvingsbruk. Jeg planlegger å koble den til miksebord via en forsterker, eller andre veien om du vil. Jeg trenger altså noe til å drive suben, men gjerne noe helt basic, men hva bør jeg velge?

 

Kan det høres riktig ut å bruke høyttalerkabler mellom suben og forsterkeren, og line mellom miksebord og forsterker?

 

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Kan det høres riktig ut å bruke høyttalerkabler mellom suben og forsterkeren, og line mellom miksebord og forsterker?

 

På forhånd takk for svar!

Dette høres veldig riktig ut.

Litt usikker på resten du lurer på, men en hvilken som helst forsterker vil gi deg brukbar respons til monitorbruk, så om du har en gammel stereoforsterker liggende f.eks så kan du bare bruke en kanal på den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...