Gå til innhold

Installerte nytt skjermkort men svart skjerm hvilemodus


Centy88

Anbefalte innlegg

Hei

 

Installerte nettopp GTX Gainward 560ti på et Asus P8Z68-V PRO

 

http://cdon.no/elektronikk/asus_p8z68-v_pro%2c_z68%2c_socket_1155%2c_atx-14491146

 

Før jeg satt i kortet brukte jeg DVI kabel fra skjerm til hovedkortet som har egen DVI port. Der får jeg bilde, men bruker DVI inngangen på sjermkortet nå og skjermen er bare svart i hvilemodus ???? Men vifta på skjerkortet går fint og strøm og allt er koblet til. Har prøvd å tatt det ut og inn igjen.

 

Er det noen innstillinger jeg må ta på ? Skjermen er en Dell 20'' 2005FPW

 

Takk for hjelpen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har prøvd VGA kabel nå og byttet PCI slot til, men er bare svart skjerm !! Med engang jeg bytter DVI kabelen over på hovedkortets DVI inngang så får jeg bilde. Prøvd begge DVI og Vga inngangen på skjermkortet, men er bare sort skjer.

 

Rart for skjerm kortet har strøm og vifta går helt normalt. HVA kan dette være ? Har det noe med at hovedkortet mitt har innebygd skjermkort og noe kluss med softwaren der som forstyrrer ?

Lenke til kommentar

Når jeg går inn på Enehetsbehandling på Min datamaskin og ser under ''Skjermadaptere'' så står det bare Intel® HD Graphics Family altså det som er integrert på hovedkortet.

 

Akkurat som hovedkortet/daten ikke vet at jeg har innstallert et grafikkort.

 

Er det noen som kan hjelpe meg ? Hvorfor får jeg bare svart skjerm. Har prøvd allt HDMI, VGA og DVI men strøm får det og vifta på kortet går.

 

 

????

Lenke til kommentar

HAHA JA :tease: Skjermkortet er da på. VIfta går rundt og rundt den. 700W i5 oppsett.

 

SKJØNNER IKKE ! Har prøvd HDMI kabel til 40'' samsung lcd tven også bare for å prøve en annen skjerm. Men svart der også..

 

Tror ikke kortet er defekt og ingen video signal vises. Det er ganske sjeldent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...