Gå til innhold

Hvilken ASUS-laptop bør jeg velge?


Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter en ny bærbar, men jeg klarer ikke å bestemme meg for hvilken. Jeg har bestemt meg for at jeg vil prøve Asus denne gangen, og har sett på X53SV, U36SD, K53SN, K53SV osv. Jeg ser for meg at jeg skal bruke mellom 5000 og 8000. PC'en skal brukes til studier og skal dras med på forelesninger, så en batteritid på 4 timer ved lett surfing og skriving er minimum. Jeg kunne også tenkt meg å spille litt eldre spill på høyere grafikkinnstillinger, og noen nye på middels. I tillegg liker jeg å se filmer og serier på laptop'en, så en god skjerm og god lyd i høytalerne er ikke å forakte.

 

Er det noen her med peiling som kan hjelpe meg? Og hvilket oppsett bør jeg velge? Finnes jo så mange modeller av hver.

 

Håper på hjelp, da jeg er svært usikker!

 

PS: 8000 kroner er absolutt max, men jeg ser helst på en pris rundt 6-7000.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har du jo noen alternativer.

GT540 grafikkort er et middels eller nærmere entrylevel kort i disse dager, det skal klare de fleste spill men i kraftig redusert innstilling på de nyeste.

GTX460 ligger litt nærmere high end klassen, det vipper litt inn i high, men maskiner med det kortet koster nesten like mye som maskiner med GTX560 som er et high end kort så det er litt uaktuelt.

Lenke til kommentar

Da har du jo noen alternativer.

GT540 grafikkort er et middels eller nærmere entrylevel kort i disse dager, det skal klare de fleste spill men i kraftig redusert innstilling på de nyeste.

GTX460 ligger litt nærmere high end klassen, det vipper litt inn i high, men maskiner med det kortet koster nesten like mye som maskiner med GTX560 som er et high end kort så det er litt uaktuelt.

ASUS-maskinene med 460M og 560M er dessverre altfor store og tunge. Nærmere 4 kg blir for mye å dra på til forelesningene. N55SF med 555M er jo et alternativ, men her har jeg lest at det er mye problemer når det kommer til spilling og Nvidia Optimus, og ettersom jeg har tenkt til å spille litt er ikke det optimalt. Bortsatt fra akkurat det virker N55SF som en kjempefin maskin, så det er synd.

 

Noen som vet hva forskjellene mellom K53SV og K53SN er? K53SN har jo et bedre skjermkort og dermed bedre spillytelse (eller?), men gjør det den til en bedre maskin? K53SV har jo fått gode anmeldelser, men har ikke funnet så mange anmeldelser av K53SN.

 

Vanskelig dette..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...