Thanatos Skrevet 12. august 2003 Skrevet 12. august 2003 Hei! Har store problemer. For lenge siden fikk jeg deler til en helt ny PC. Ble veldig glad og var ivrig i å begynne. Det endte med at jeg satt fra klokken 15.00 til 23.00 uten resultat... Etter det har jeg prøvd mye rart, men funker fortsatt ikke... Problemet er at jeg ikke får signal mellom skjerm og "pc". Så jeg har testet med mange forskjellige deler, til og med sendt inn hk til testing, men det funket fint... Har sjekket med annen ram, annen cpu og annet skjermkort. (Skjermkortet og harddisken bruker jeg i gammelmaskinen mens jeg venter!) Har også prøvd med annen skjerm. ikkenoe resultat... Alle vifter går, lysene på hk som skal lyse når det er strøm tilført og når den starter lyser også! Jeg var inne en stund på om det var kabinettet,(høres dumt ut, men om at skjermkort ikke nådde helt ned, men det virker ikke sånn...) Delene er: Suntek TH-655 300 watt p4/amd Abit IC7-G Intel Pentium 2.6 Ghz 800 FSB Twinmos PC 3200 DDR-DIMM 512 MB m/winbond Sapphire Radeon 9500 PRO (128) WD 120GB Special Edition 8MB cache 7200RPM Jeg har ikke peiling på hva som er galt! Har noen noen hjelpsomme tips, så er de hjertelig velkomne! Kommer noen med tips som får pc'en til å funke blir jeg evig takknemlig!
trn100 Skrevet 12. august 2003 Skrevet 12. august 2003 Hmmm... Høres ut som om du har sjekket ut det meste... Det eneste jeg lurer på er når du sier at du bruker HD og skjermkort uten prob. på en annen maskin? Betyr dette at du forsøker å starte opp den nye maskinen med nevnte HD uten å innstallere OS på nytt??? Har i tilfelle svært daårlig erfaring med det, da man nesten alltid bør installere fra 'scratch' med nytt HK... Tror vel ikke det er der problemet ditt ligger da du sikkert har tatt høyde for det også, men det var det eneste jeg kom på i farten....
Thanatos Skrevet 12. august 2003 Forfatter Skrevet 12. august 2003 Har prøvd å starte opp uten noen IDE enheter også, bare for å få kontakt mellom skjerm og pc, for at hvis jeg kommer inn på bios, vet jeg at jeg oppnår kontakt!
Barry White Skrevet 12. august 2003 Skrevet 12. august 2003 kan jo få bilde uten cd, floppy og hd.....
trn100 Skrevet 12. august 2003 Skrevet 12. august 2003 Kjenner ikke skjermkortet ditt, men om du kobler skjermen til DVI før drivere er installert kan det også være et problem...?!
Barry White Skrevet 12. august 2003 Skrevet 12. august 2003 han har prøvd med to skjermkort da, og det skal jo bli bilde uansett om driverne er på plass eller ikke?
Thanatos Skrevet 12. august 2003 Forfatter Skrevet 12. august 2003 Kjenner ikke skjermkortet ditt, men om du kobler skjermen til DVI før drivere er installert kan det også være et problem...?! Jeg får ikke kontakt i det hele tatt, så jeg kan ikke innstallere no! skjermkorte funka fint på gammelmaskina uten drivere....
trn100 Skrevet 12. august 2003 Skrevet 12. august 2003 Forsøkt og nullstille bios på det nye HK'et og ta det fra der også?
gspr Skrevet 12. august 2003 Skrevet 12. august 2003 Det andre skjermkortet du prøvde, brukte du DVI der også? Ville prøvd med vanlig VGA... bare for å eliminere den muligheten. Ser ikke at du skriver noe sted at du bruker DVI, men folk har antydet det Og: Har du prøvd å starte med høyttalere koblet til? Mange hovedkort gir stemmevarsler om hva som er galt.
trn100 Skrevet 12. august 2003 Skrevet 12. august 2003 Det andre skjermkortet du prøvde, brukte du DVI der også? Ville prøvd med vanlig VGA... bare for å eliminere den muligheten. Ser ikke at du skriver noe sted at du bruker DVI, men folk har antydet det Og: Har du prøvd å starte med høyttalere koblet til? Mange hovedkort gir stemmevarsler om hva som er galt. Var bare et spørsmål fra min side, da dette er et problem jeg alltid har hver gang jeg reinstallerer OS... Må alltid starte analogt... Ser jo ellers ut til at alt funker?? Skjermkort er ok, skjerm virker, oppstart ser greit ut ihht. lamper på det nye HK'et...? Ikke mange logiske årsaker til at det ikke skal fungere... Skjermkabel? Har du sjekket den også?
Thanatos Skrevet 12. august 2003 Forfatter Skrevet 12. august 2003 Jeg bruker AGP, får ikke skjermbilde i hele tatt når jeg starter maskin, står bare "no signal"... Skal prøve me DVI ...
trn100 Skrevet 12. august 2003 Skrevet 12. august 2003 Du har forsøkt å nullstille BIOS først? AGP er det sannsynligvis enten du bruker analog eller didgital tilkobling....
Thanatos Skrevet 12. august 2003 Forfatter Skrevet 12. august 2003 Legger til en liste nå med nøyaktige specs, og hva jeg har testet med! Har: Abit IC7-G 478/800MHz P4 875p,S-ata,raid,audio, atx, ddr, fw, glan TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB m/Winbond 32M*8/16chip, 184-p (for ddr-pc400MHZ) Intel Pentium 4 2.60CGHz 1.525V max. System BUS 800MHz, 512KB l2-cache, PGA-478 Pkg Sapphire Radeon 9500 Atlantis Pro 128MB AGP, ATI9500PRO, DVI, TV-OUT Testet med: Intel Pentium 4 2.60CGHz 1.525V max. System BUS 800MHz, 512KB l2-cache, PGA-478 Pkg Ati Rage Fury Pro Xpert 2000 Pro 32 MB Crucial PC2700 512 DDR-DIMM
gspr Skrevet 12. august 2003 Skrevet 12. august 2003 Prøv med høyttalere i, som sagt. Svært mange hovedkort gir stemmefeilmeldinger gjennom høyttalerne.
Thanatos Skrevet 12. august 2003 Forfatter Skrevet 12. august 2003 Prøv med høyttalere i, som sagt. Svært mange hovedkort gir stemmefeilmeldinger gjennom høyttalerne. skal prøve høytalere etterpå... :wink:
trn100 Skrevet 12. august 2003 Skrevet 12. august 2003 Ellers har jeg en w2k maskin stående her med nøyaktig det samme skjermkortet på et MSI 845PE Max2 HK... Husker vi hadde tilsvarende problemer med den maskinen da den ble satt opp, kommer bare ikke på hvordan vi løste det i farten... :-( Tror fremdeles det er et spørsmål om digitale/analoge signaler og ev. hva slags kabel/overgang du bruker....
Figge645 Skrevet 12. august 2003 Skrevet 12. august 2003 Bare tenkte på en ting... En gang da jeg monterte en pc, var kortet forskjøvet seg i festene til kabinettet og det ble dermed korsluttet mot kabinettet, da fikk jeg samme feilen som deg. Pass på når du monterer HK i kabinettet at du all skruer er midt i hulene i HK. Eller så har du kansje en skrue eller noe under HK mot kabinettet. Ta ut HK og sjekk. Resett bios, ta ut alle unødvendige enheter. ha bare i skjermkort tastatur og mus... Lykke til.
Thanatos Skrevet 12. august 2003 Forfatter Skrevet 12. august 2003 Bruker helt vanlig skjermkabel, skal prøve med dvi tilkobling etterpå...
gspr Skrevet 12. august 2003 Skrevet 12. august 2003 Bruker helt vanlig skjermkabel, skal prøve med dvi tilkobling etterpå... *Setter seg på gulvet og venter på at du skal prøve med høyttalerne *
Thanatos Skrevet 12. august 2003 Forfatter Skrevet 12. august 2003 Bare tenkte på en ting...En gang da jeg monterte en pc, var kortet forskjøvet seg i festene til kabinettet og det ble dermed korsluttet mot kabinettet, da fikk jeg samme feilen som deg. Pass på når du monterer HK i kabinettet at du all skruer er midt i hulene i HK. Eller så har du kansje en skrue eller noe under HK mot kabinettet. Ta ut HK og sjekk. Resett bios, ta ut alle unødvendige enheter. ha bare i skjermkort tastatur og mus... Lykke til. Skruen i midten står ikke helt midt i, pga at hk ikke passer helt i kab... (tror jeg)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå