Gå til innhold

BK: - Høstkalv V -


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke noe å si på det tekniske. Tror jeg ville forsøkt å fjerne den planten som går over dyret, men det er jo ikke alle som vil røre naturen slik den er.

 

Mange takk for kommentaren, Thore. Den planten som går over dyret på forsiden kan jeg leve med fordi den for meg gir en kontekst til settingen (miljøet), men jeg er ikke like glad i denne bakgrunnen. Har allerede fjernet en del forstyrrende elementer som lysende strå m. m. - problemet er å vite når man skal stoppe. I løpet av dagen har jeg blitt oppmerksom på at diagonalen som stikker ut av nakken og den lyse stammen som stikker opp av baken absolutt burde vært fjernet :D

Lenke til kommentar

Ikkje lett å fotografere dei spretter fort unna-men bra dette,eg hadde skåre ein del på høgresida

 

Takker for det, Karin. Forslaget ditt fungerer fint som et 1:1 kvadrat, vurderte det også først men gikk for 3:2 fordi jeg syntes den urolige bakgrunnen ble mer påtrengende i trangere format, det vil si at det ikke er mindre av det urolige her, tvert om, men synes det ble mer harmonisk når det er spredd over en større flate. Og så er det det med rom i blikkretningen :yes:

 

Litt forstyrrende bakgrunn men fargespillet er fint og skarpheten på motivet er helt topp:)

 

Takker for det, enig - bakgrunnen er veldig urolig, og som du nevner er det lys og farger som redder bildet her :yes:

Lenke til kommentar

Ikke lett å fange disse, nei. Jeg syns nok kvistene foran trekker mest ned.

 

Når man først vier de oppmerksomhet så er de ikke så vanskelige å fange - det som er problematisk er å fange de på en god måte. Synes det er interessant hvordan forskjellige personer leser bilder på ulikt vis, som jeg svarte i et innlegg et annet sted her så ser jeg på den planten i forkant som går over dyret som en del av settingen og miljøet. Bakgrunnen derimot er jeg mindre fornøyd med. Har fixet på en del men ser at det er mye mer det kan jobbes med. Når det er sagt så er det ikke mitt mål å lage glansbilder, det er heller å vise dyrene i naturlige miljøet her hvor jeg holder til - men det er absolutt et problem at det naturlige miljøet i en del tilfeller kan bli altfor påtrengende slik vises her i dette bildet. Takker så mye for kommentaren, Erik :yes:

 

Flott bilde av kalven i miljø. Teknisk upåklagelig. :)

 

Mange takk for det, Morten :yes:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...