Gå til innhold

Supertreg verktøylinje.


FVH

Anbefalte innlegg

Håper på hjelp til dette problemet.

 

Jeg liker ikke å ha så mange ikoner på skrivebordet. Derfor lager jeg mine egne verktøylinjer ved å høyreklikke på bunnlinja->verktøylinjer->ny verktøylinje. Her kan man jo vise til en mappe som man kan kjøre f.eks programmer med. Gammelt og velkjent trick sikkert.

F.eks har jeg kalt en verktøylinje "Utlz". Inni den har jeg mapper med snarveier til spill, musikkprogrammer osv.

Problemet er bare at ved første gangs bruk etter oppstart av PC'en, så er de så utrolig treige.

Det kan ta opptil ti sekunder før innholdet i disse verktøylinjene kommer opp.

Har prøvd å legge mappa som verktøylinja henviser til på mange steder for å se om det ble noen forskjell, men det ble det ikke.

Hva kan dette være, og hva kan jeg gjøre?

 

Kjører 64-bits Windows7 fra en Intel SSD. CPU'en er en QX6850 og jeg kjører 8Gb RAM.

Maskinen er ganske rask til alt annet, men akkurat disse verktøylinjene funker dårlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Opplever et lignende problem selv innimellom. bl.a når jeg setter inn usb minnepinner innimellom. Windows leser inn strukturen, og de 10 sekundene du opplever er tiden det tar for windows å lese innholdet og strukturen. Jeg opplever det av og til når jeg klikker på andrer stasjoner, av og til leser windows hele innholdet før den blir tilgjengelig, og det samme skjer på usb minnepinner. Har ikke sett noe oppsett hvor man kan velge noe rundt dette. Tipper det har noe med at jeg kjører en aggresiv sletting av historikk og logger og at en elelr annen oversikt slettes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...