Gå til innhold

[Ny tlf] iPhone 4S eller Samsung Galaxy S2 + iPod touch?


Anbefalte innlegg

Ja, nå skal jeg endelig bytte ut min 2 år gamle Samsung S8000 med noe nytt og jeg vil ha en smarttelefon. Valget står enkelt og greit mellom Iphone 4S og Samsung Galaxy S2...

 

Jeg har tenkt til å kjøpe telefonen med Netcom Fastpris Data som abonnement, dette vil i så fall bli:

 

Iphone 4S: 7387

Samsung Galaxy 2: 5887

 

Iphone 4S blir da litt dyrere, noe jeg er klar over, men det jeg tenker på når jeg skal kjøpe telefonen er at jeg skal bruke den til surfing først og fremst, og underholdning som spill og apper. Jeg er da først og fremst interessert i en Iphone 4S pga. Apples App Store og oppløsningen på skjermen, mens Samsung Galaxy 2 pga. den har større skjerm... Jeg har egentlig veldig lite erfaring med Android, selv om jeg har testet Samsung Galaxy 2 litt hjemme (Pappa har den), samtidig som søstra mi har Iphone 4 og jeg har hatt Ipod Touch osv før.

 

Så med tanke på hva jeg skal bruke telefonen til og de små erfaringene jeg har, så bikker det egentlig mest mot Iphone 4S, siden jeg har det meste av musikken min i Itunes og jeg liker Apple produkter generelt sett, men så har jeg tenkt på en ting. Hvis jeg går for Samsung Galaxy 2 og betaler prisen jeg har oppgitt over her, så kan jeg kjøpe en ny Ipod Touch i tillegg, som jeg kan bruke til spill osv ( men nå vet ikke jeg om det er samme opplevelse med spill på Ipod Touch som på Iphone?) og komme opp i samme pris som Iphone 4S...

 

Så spørsmålet er da egentlig. I forhold til hva jeg vil bruke mobilen til, vil dere anbefale: Iphone 4S, eller Samsung Galaxy S2 + Ipod Touch?

Endret av cyclo
Emnetittel forbedret
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er i hvertfall knallfornøyd med min iPhone 4, og har ved 3 anledninger opplevd å sitte der med en fryktelig treig nettleser på en S2 (kompis av meg sin) der jeg har tatt opp min egen telefon og kommet raskere frem på samme sida som jeg da har prøvd med en S2´en..

Han klager selv på treig nettleser da, så aner ikke hva det kommer av.

Lenke til kommentar

Jeg er i hvertfall knallfornøyd med min iPhone 4, og har ved 3 anledninger opplevd å sitte der med en fryktelig treig nettleser på en S2 (kompis av meg sin) der jeg har tatt opp min egen telefon og kommet raskere frem på samme sida som jeg da har prøvd med en S2´en..

Han klager selv på treig nettleser da, så aner ikke hva det kommer av.

 

Han må ha en merkelig SGS II. Alle tester jeg har sett på nettet å gjort med bekjente viser at SGS II skal være 100-300% raskere enn iPhone 4 ved surfing. Se også her

Lenke til kommentar

Den ga bare tegn til at den jobba, mens spør du meg så var den midt i lunajpausa :p

 

Om du setter opp en poll så får du hvertfall en stemme på iPhone fra meg :)

 

Edit: Jeg bryr meg ikke en døyt om talla så lenge opplevelsen min er den den er, og så langt har ikke SGS2 imponert meg så voldsomt som folk skal ha det til, eller noe i nærheten...

Testen er sikkert gjort under opptimale forhold, og ikke mens den "tar seg en 5-minutter" ;)

Endret av Pluggen
Lenke til kommentar

Om du ikke skal bruke forstørrelsesglass på skjermen eller har et slags overutviklet supersyn så skal ikke oppløsningen ha noe å si.. Hvis du har prøvekjørt begge så er det vel bare å velge en :-) men ville ikke betalt 7300 for en 3,5 skjerm.. Om det er surfing og spill du skal mest så er det vel et enkelt valg.

Endret av cosm0
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Faktisk så sammenlignet jeg en youtube video på pappa sin SG2 og søstra mi sin Iphone 4, og jeg synes bildet ble mer tydelig på Iphone enn på SG2, så jeg så hvertfall en forskjell der.

 

Jeg skal innrømme at jeg aller mest har lyst på en Iphone 4S, siden App Store fortsatt er mye større enn Android Market og jeg har funnet en del interessante Apps og spill (som f.eks Infinity Blade) jeg kunne tenkt meg å bruke, men der kommer jo også Ipod Touch inn, som jeg har fått inntrykk av så og si er en Iphone uten trådløst nett (?).... derfor vurderer jeg å kjøpe enn SG2 + Ipod Touch til samme pris som bare Iphone 4S...

Endret av Glorfindel988
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...